قبل از عمل بینی به طراحی‌های گرافیکی اعتماد کنیم؟!

mousavi
دکتر شبنم شادابی، متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت: بافت بینی شامل پوست، نسج نرم، غضروف و نسوج سخت مثل استخوان است. پزشک حین عمل بنا به تجربه و شرایط تصمیم می‌گیرد که این بافت را تا چه حد دستکاری کند. اما موضوعی که از اهمیت زیادی برخوردار است،‍‍‍ عملکرد‍‍‍‍‍‍‍‍ بینی است برای همین می‌توان گفت عملکرد بینی از ظاهر آن مهم‌تر است.

دکتر شبنم شادابی، متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت

بافت بینی شامل پوست، نسج نرم، غضروف و نسوج سخت مثل استخوان است. پزشک حین عمل بنا به تجربه و شرایط تصمیم میگیرد که این بافت را تا چه حد دستکاری کند. اما موضوعی که از اهمیت زیادی برخوردار است،‍‍‍ عملکرد‍‍‍‍‍‍‍‍ بینی است برای همین می‌توان گفت عملکرد بینی از ظاهر آن مهم‌تر است. 

برای همین نکته‌ای که افراد باید به آن توجه داشته باشند این است که بعد از جراحی این عملکرد دچار اختلال نشده باشد. همچنین جراح هم باید روند عمل را به سمتی پیش ببرد که هم از نظر زیبایی و هم از نظر عملکردی بینی دچار مشکل نشود. اگر یک انسان نتواند خوب نفس بکشد قلب، روح و روان او نمی‌تواند به درستی کار کند، چراکه اگر اکسیژن به‌درستی به ارگان‌های بدن نرسد، این ارگان‌ها هم تحت‌تاثیر قرار خواهند گرفت.

بنابراین اولین و مهم‌ترین مسئله این است که انسان بتواند به‌خوبی نفس بکشد. در درجه اول ما از بینی انتظار عملکرد خوب و بعد زیبایی داریم، بنابراین هیچ‌وقت نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که مانند یک نقاشی بتوانیم برای بینی از لحاظ زیبایی متصور شویم که یک بینی چه شکلی می‌تواند باشد. همیشه یک بینی را ما می‌توانیم از لحاظ زوایای کازمتیک انتظار داشته باشیم که بتوانیم به یک حد ایدهآلی برسانیم اما این ایده‌آل در بیشتر اوقات حین عمل مشخص می‌شود. همچنین عوامل دیگری از‌جمله نوع پوست، سن بیمار، طول و پهنای بینی و… دخیل هستند.

بنابراین طراحی کامپیوتری فقط یک جنبه بازاریابی و مارکتین دارد، از نظر علمی فاقد اعتبار است. هر فردی که با فتوشاپ آشنا باشد، می‌تواند بینی خود را به هر شکلی که دوست دارد، تغییر دهد و انتظارات غیرعادی برای خود ایجاد کند. یکی از عواقب این کار، یک نتیجه فانتزی یا غیرعادی برای بیمار است که بعد از عمل ممکن است نارضایتی بیمار را به‌دنبال داشته باشد.

دکتر شبنم شادابی، متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت است. جراحی سر و گردن، عمل بینی، جراحی پلاستیک بینی، جراحی صورت، جراحی پلک، آندوسکوپی سینوزیت، جراحی ابرو و جراحی لب خدماتی است که دکتر شبنم شادابی ارائه می‌کند. 

برای تماس با مطب دکتر شبنم شادابی با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

09120806089 (جهت مشاوره)

02126132520

02122783574

02122783591

آدرس: اتوبان صدر به سمت شرق – خروجی دیباجی جنوبی – ورودی کامرانیه – خیابان برادران جوزی – ساختمان پزشکان کامرانیه – طبقه اول – واحد۴

drshad20

آدرس سایت: dr-shadabi.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ