توضیحات دکتر آرمان پور در مورد عمل بینی گوشتی و بینی استخوانی

دکتر مهرداد آرمان پور متخصص و جراح پلاستیک و زیبایی: امروزه جراحی بینی یکی از پرطرفدارترین جراحی‌ها در کشور ایران است. به‌همین دلیل برای انتخاب کاندیدای مناسب مهم‌ترین اصلی که باید تشخیص داده شود این است که فرد از ثبات شخصیتی برخوردار باشد؛ چراکه جراحی بینی جزء عمل‌هایی است که گرچه در صورت بروز مشکل، می‌توان چندین‌بار انجام شود اما در هر بار عمل جراحی شانس موفقیت کمتر خواهد شد.

دکتر مهرداد آرمان پور متخصص و جراح پلاستیک و زیبایی:

امروزه جراحی بینی یکی از پرطرفدارترین جراحی‌ها در کشور ایران است. به‌همین دلیل برای انتخاب کاندیدای مناسب مهم‌ترین اصلی که باید تشخیص داده شود این است که فرد از ثبات شخصیتی برخوردار باشد؛ چراکه جراحی بینی جزء عمل‌هایی است که گرچه در صورت بروز مشکل، می‌توان چندین‌بار انجام شود اما در هر بار عمل جراحی شانس موفقیت کمتر خواهد شد. برای همین تا جایی که امکان دارد باید از انجام عمل دوم یا سوم پیشگیری کرد. برای همین قبل از انجام عمل جراحی بینی اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است فرد از نظر شخصتی سالم و از سلامت روان برخوردار باشد.

بهترین سن برای جراحی بینی چه سنی است؟

برای همه افراد انجام این عمل امکان‌پذیر است. در مردان بالای 18 و خانم‌ها بالای 17سال می‌توان این جراحی را انجام داد و تا پایان عمر قابل انجام است. با این حال در جراحی بینی می‌توان اختلالاتی از جمله اختلال تنفسی، کجی بینی و… اصلاح شود اما امروزه بیشتر افراد به‌دنبال اصلاح شکل ظاهری بینی خود هستند.

آیا بینی‌های گوشتی را می‌توان عمل کرد؟

بله بینی های گوشتی را هم می توان عمل کرد و مسلما نتیجه ای که در پی دارد بهتر از وضعیتی است که قبل از عمل فرد کاندید داشته است. اما این فرد نباید بینی خود را با بینی های استخوانی مقایسه کند. بینی هایی که پوست ضخیمی دارند به بینی های گوشتی معروف هستند و افرادی که بینی های استخوانی دارند در مقایسه با افرادی که بینی های گوشتی دارند، بینی شان قابلیت عملکرد بهتری را دارد. اگر جراح در کار خود متبحر باشد، نتیجه جراحی معمولا رضایت بخش خواهد بود، حتی در بینی های گوشتی. همچنین این نتیجه دائمی است و قابل برگشت نیست. نکته قابل توجه این است که ظرافت و زیبایی بینی های استخوانی (پوست نازکی دارند) از بینی گوشتی بیشتر است.

جراحی زیبایی بینی (رینوپلاستی) چگونه انجام می‌شود؟

جراحی بینی توسط دو روش باز یا بسته انجام می‌شود.

روش بسته: روشی است که برش‌ها داخل بینی پنهان هستند

روش باز: روش باز روشی است که جراح یک برش کوچکی در قسمت پایین بینی ایجاد می کند که از این برش وارد شده و پوست را از غضروف و بافت نرم زیرش جدا می کند و تغییرات را ایجاد کرده و پوست را بازمی گرداند برسرجایش. در روش باز چون همه چیز، زیر دید مستقیم جراح است همه چیز با دقت بیشتری انجام می شود اما در کل، روش باز بستگی به روش جراح دارد و هر دو کار مزیتی بر یک دیگر ندارند.

آیا این عمل با درد همراه است؟

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشیم این است که بعد از عمل جراحی بینی که عملی تقریبا بی درد است بیماردر خاتمه عمل نباید با مشکلاتی از جمله انسداد راه تنفسی، آبریزش بینی، تنفس صدا دار و …  مواجه باشد.

چه مدت بعد از جراحی فرد می‌تواند به نتیجه نهایی برسد؟

بعد از عمل جراحی، یک سال زمان می برد تا ورم بینی از بین برود و این زمان در بینی های گوشتی بیشتر است. یعنی برای کاهش ورم بینی های گوشتی نیاز است بیمار بین یک سال و نیم تا دوسال صبر کند.

مراقبت‌های بعد از عمل چه هستند؟

بهتر است بعد از انجام جراحی از ورزش‌های سنگین و خوردن غذاهای سخت خودداری شود. همچنین نخوردن غذاهای خیلی گرم که جریان خون را در صورت افزایش می‌دهند، توصیه می‌شود چرا‌که ورم را زیاد می‌کنند. همچنین تا دوماه از انجام ورزش های سنگین یا استخر باید ممانعت بشود. به علاوه اگر فرد ازعینک ( طبی و آفتابی) استفاده می کند باید به مدت دوماه از زدن عینک خودداری کند.

آیا جراحی بینی عوارضی دارد؟

تمام جراحی ها ممکن است با عوارض های احتمالی همراه باشند. جراحی بینی هم ممکن است با عارضه های احتمالی همراه باشد که به دو دسته تقسیم می شوند. عوارض های کوتاه مدت و عوارض های بلند مدت.

  • عوارض کوتاه مدت:

خون ریزی مختصر

تورم اطراف پلک

کبودی اطراف چشم

عفونت (احتمال بروز این عارضه بسیار کم است)

  • عوارض بلند مدت:

اختلال تنفسی

آبریزش بینی

اختلال بویایی

دکتر مهرداد آرمان پور متخصص و جراح پلاستیک و زیبایی:

دکترآرمان پور تحصیلات خود را در رشته پزشکی دانشگاه تهران شروع کردند و از این دانشگاه با رتبه بالا موفق به اخذ دکترا شدند سپس در دانشگاه علوم پزشکی ایران در رشته جراحی ادامه تحصیل دادند و موفق به اخذ دانشنامه تخصصی در جراحی گردیدند بعد از آن عازم آلمان و فرانسه شدند و تحصیلات تکمیلی خود را در این کشورها انجام دادند.

از فعالیت های ایشان در زمینه کلیه اعمال جراحی پلاستیک و زیبایی در صورت، بینی، سینه، شکم و اندامها

شما عزیزان برای ارتباط با دکتر مهرداد آرمان پور با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

021۸۸۳۰۳۵۴۸ 

021۸۸۸۴۵۹۸۸ 

موبایل: ۰۹۳۶۳۶۳۴۰۷۲

وب سایت:  drarmanpour.ir

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ