تفاوت ماساژهای ریلکسی و ماساژهای درمانی در چیست؟

zahra
مرکز آموزش ماساژ کارما: شاید شما هم وقتی تصمیم به کسب اطلاعات درمورد ماساژ می‌گیرد با این دو کلمه «ماساژ ریلکسی یا ماساژ درمانی» مواجه ‌شوید. ممکن است کمی گیج شوید و از خود بپرسید که آیا واقعا ماساژ موردنظر شما ریلکسی هست یا درمانی؟

مرکز آموزش ماساژ کارما:

شاید شما هم وقتی تصمیم به کسب اطلاعات درمورد ماساژ می‌گیرد با این دو کلمه «ماساژ ریلکسی یا ماساژ درمانی» مواجه ‌شوید.

ممکن است کمی گیج شوید و از خود بپرسید که آیا واقعا ماساژ موردنظر شما ریلکسی هست یا درمانی؟ اگر قصد دارید ماساژ ریلکسی بگیرید آیا ماساژ حتما با روغن اجرا شود یا سبک‌های درمانی هم می‌توانند مناسب باشند؟! واقعیت این است که ماساژها به این صورت تقسیم‌بندی نمی‌شوند، بلکه براساس سبک و مدل اجرا دارای تفاوت‌هایی هستند. بهتر است از این پس این دو واژه را فراموش کنید و با تعریف درست ماساژ آشنا شوید.

آشنایی با انواع ماساژ

ماساژ دارای سبک‌های مختلفی است. هر سبک نحوه اجرای تکنیک‌هایش متفاوت است. اما برخی تکنیک‌ها شبیه یک‌دیگر هستند.

ماساژ ریلکسی چه خصوصیاتی دارد؟

ماساژ ریلکسی معمولا به ماساژهایی گفته می‌شود که سطح فشار دست روی آنها در سطح پوست است اما خیلی مواقع همین فشار کم باعث بهبود برخی بیماری‌ها می‌شود. پس با جدیت تمام نمی‌توانیم بگوییم که این تعریف درست است. از دیدگاه دیگر ماساژ روی پوست، معمولا با الزامات علمی و مرتبط با آناتومی و فیزیولوژی اجرا می‌شود و دخیل کردن همین دو مورد که پایه و اساس علم ماساژ هستند باعث می‌شود ماساژ را درمانی جلوه دهند.

ماساژهای ریلکسی را برخی‌ها به اشتباه «ماساژهای با روغن» می‌نامند. روغن فقط یک تسهیل‌کننده حرکت دست روی پوست است و نه بیشتر! هر چند دیدگاه‌هایی مبنی بر خواص روغن‌ها وجود دارد و منکر آن نیستیم اما کار اصلی را دست و اصول ماساژ انجام می‌دهد.

پس ماساژ درمانی چگونه اجرا می‌شود؟

ماساژ درمانی معمولا با نظر پزشک اجرا می‌شود و ماسور فقط همکار است. ماساژ یک علم فرار است و به یک کتاب و دو کتاب خلاصه نمی‌شود چه برسد به یک کلاس دو الی سه روزه یا 30 روزه. ماساژ‌های درمانی معمولا بر سطحی فراتر از پوست (عضله، مفاصل و…) کار می‌کنند و حتما تکنیک‌های مورد استفاده در آن به مشکل بیمار بستگی دارد. غالبا ماساژهای درمانی در چندین جلسه 20 تا 40دقیقه برنامه‌ریزی می شوند. ماساژهای درمانی می‌توانند از روی لباس یا  بدون لباس اجرا شوند. ماساژور به این دلیل که مستقیم روی بدن اثر می‌گذارد، در صورت فشار بیش از حد یا اجرای یک تکنیک غلط می‌تواند ماساژ گیرنده را با عوارض جبران‌ناپذیری مواجه کند. 

مرکز آموزش ماساژ کارما:

سرکار خانم مریم علیخواه موسس مرکز آموزش ماساژ کارما کار خود را سال از 1383 به‌عنوان مربی ورزش‌های هوازی و آمادگی جسمانی آغاز کرد که در سال 92 برند کارما ثبت و روند رو به رشد خود را تا به امروز ادامه داده است.

آدرس و شماره های تماس جهت ارتباط با مرکز آموزش ماساژ کارما:

02188517535

02188500286

 آدرس: تهران – سهروردی شمالی – پایین تر از هویزه – کوچه نیکوقدم – پلاک 8 – واحد 2 

وب سایت:www.massageschool.ir

massageschool

massageschool.ir

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ