بدون نیاز به جراحی می‌توان مشکلات بینی را اصلاح کرد؟

دکتر محمد حسن عامری متخصص گوش، حلق و بینی: بحثی که امروزه مطرح است راینوپلاستی بدون عمل جراحی است. بعضی‌ها می‌پرسند که آیا می‌شود بدون عمل جراحی، بینی را زیباتر کرد؟ اگر بله به چه روشی و آیا نتیجه آن ماندگار است یا موقتی است و چه افرادی برای این کار مناسبند و چه افرادی کاندیدای خوبی برای این کار نیستند؟ هزینه‌ها و نقاهت بعد از آن به چه صورت است؟

دکتر محمد حسن عامری، متخصص گوش، حلق و بینی:

بحثی که امروزه مطرح است راینوپلاستی بدون عمل جراحی است. بعضی‌ها می‌پرسند که آیا می‌شود بدون عمل جراحی، بینی را زیباتر کرد؟ اگر بله به چه روشی و آیا نتیجه آن ماندگار است یا موقتی است و چه افرادی برای این کار مناسبند و چه افرادی کاندیدای خوبی برای این کار نیستند؟ هزینه‌ها و نقاهت بعد از آن به چه صورت است؟

خیلی‌ها هستند که بینی آنها اشکالات جزئی دارد مثلا یک قوز کوچکی دارند یا اینکه گودی بین بینی و پیشانی آنها زیاد است و می‌خواهند آن را اصلاح کنند اما به‌دلایل مختلف مثل ترس از  بیهوشی و عوارض عمل جراحی یا عدم توان مالی برای پرداخت هزینه‌های عمل جراحی بینی یا  نگرانی از تغییرات زیاد و چشمگیر صورت خود مایل نیستند تحت عمل جراحی قرار گیرند. رینوپلاستی بدون جراحی انتخاب خوبی برای این افراد است. در این روش می‌توان  اشکالات کوچک بینی را بدون عمل جراحی برطرف کرد. تزریق ژل، تزریق بوتاکس و استفاده از نخ‌های لیفتینگ ابزارهای  این کار هستند. مناسب‌ترین و کاربردی‌ترین آنها تزریق ژل است. با تزریق ژل در قسمت‌های فرورفته می‌توان شکل بینی را تغییر داد به‌طوری‌که آن اشکالات خفیف، کمتر به چشم آیند.

مزایای زیبایی بینی بدون عمل جراحی این است که این کار  بسیار راحت است، حداکثر در 10 دقیقه انجام می‌شود و هیچ مراقبت و نقاهتی ندارد. تغییرات بینی خیلی زیاد و عجیب و غریب نیست و از نظر مالی در مقایسه با عمل جراحی فوق‌العاده ارزان‌تر است.

در رینوپلاستی بدون عمل جراحی برای اینکه  قوز بینی کمتر به چشم بیاید مختصری در بالا و پایین قوز ژل تزریق می‌کنیم در نتیجه پشت بینی به شکل خط صافی در خواهد آمد. تزریق ژل برای اصلاح گودی بین ابرو و بینی نیز سودمند ‌است. همچنین برای برجسته‌تر کردن نوک بینی افرادی که نوک بینی آنها کوتاه است می‌توان از تزریق ژل کمک گرفت. با تزریق ژل می‌توان‌ کلوملای عقب رفته را پایین آورده تا در جای استاندارد خود قرار گیرد. ‌برای کسانی که زاویه بینی و لب آنها کم است و مایلند این زاویه بیشتر شود نیز می‌توان با تزریق ژل در این ناحیه زاویه بینی و لب را اصلاح کرد. کسانی که قبلا عمل جراحی بینی داشته‌اند و حالا بینی آنها در قسمتی فرورفتگی مختصری دارد نیز گروه دیگری ‌هستند که می‌توانند از تزریق ژل در ناحیه فرورفته بهره ببرند. دماغ زین اسبی یا  سدل نوز را هم می‌توان با این روش اصلاح کرد. برای آنهایی که نوک بینی‌شان  شیاردار و دو شاخه است  باز هم تزریق می‌تواند کمک‌کننده باشد. حتی برای افراد نژاد زرد که در نمای روبه‌روی بینی آنها پهن و در نمای نیم‌رخ خیلی گود است با تزریق در ناحیه پشت بینی علاوه بر اینکه گودی پشت بینی پر می‌شود در نمای رخ هم بینی آنها نازک‌تر به نظر می‌آید.

ژل‌هایی که قبلا برای تزریق در قسمت‌های مختلف بدن استفاده می‌شدند ژل‌هایی بودند که ماندگاری دایمی یا طولانی‌مدت داشتند و بعد از مدتی مشکلاتی را ایجاد می‌کردند، اما امروزه از ژل‌هایی استفاده می‌شود که ترکیب اصلی آنها هیارولونیک اسید است. این ماده ‌یکی از ترکیباتی است که به‌طور طبیعی در مایع بین سلول‌های بدن قرار دارد و به‌همین دلیل ژل‌های امروزی ‌با بدن سازگار بوده و قابل جذب هستند. بین ژل‌های موجود من از ژل ژوویدرم استفاده می‌کنم که یکی از بهترین ژل‌ها برای تزریق در صورت است. ماندگاری ژویدرم حدود ۶ تا۱۰ ماه است.

اگر کسی نگران است که آیا تزریق ژل در نقاط ذکر شده باعث زیباتر شدن بینی وی می‌شود یا نه، خوشبختانه به‌راحتی می‌توان قبل از اینکه تزریق ژل انجام شود در همان نقاط و به همان میزانی که قرار است ژل تزریق شود سرم فیزیولوژیک تزریق کرد. با این کار فرد می‌تواند مشاهده کند که بر اثر تزریق بینی او چه تغییراتی را خواهد داشت. اگر تغییرات مشاهده شده موردپسند وی بود، می‌تواند چند روز بعد مجددا برای تزریق ژل مراجعه کند.

تکنیک: تزریق ژل با سرسوزن بسیار ظریف انجام می‌شود به نحوی که درد آن حداکثر در حد گزش پشه است. بعد از تزریق کبودی و تورم، بانداژ و پانسمان  نخواهید داشت  و می‌توانید فعالیت‌های اجتماعی خودتان را داشته باشید. ژل ژویدرم ۶ تا ۱۰۰ ماه ماندگاری دارد‌ که در صورت تمایل می‌توانید دو مرتبه برای  تمدید آن مراجعه کنید.

رینوپلاستی بدون جراحی  برای کسانی که می‌خواهند تغییرات عمده‌ای داشته باشند، مناسب نیست. همین‌طور کسانی‌که می‌خواهند بینی آنها کوچک شود نیز کاندیدای مناسبی برای این روش نیستند. لازم به تذکر است که درست است که تزریق ژل ممکن است مختصری حجم بینی را بیشتر کند اما چون این تزریق اشکالات بینی را برطرف می‌کند و بینی هماهنگ‌تر و یکدست‌تر دیده می‌شود با تزریق ژل در قسمت‌های فرورفته، بینی بزرگ‌تر به نظر نخواهد رسید.

دکتر محمد حسن عامری، متخصص گوش، حلق و بینی:

دکتر محمد حسن عامری با نزدیک به 20 سال سابقه و بیش از چند هزار عمل موفق بطور خاص در جراحی بینی، از پزشکان نامی ایرانی در حوزه جراحی بینی بشمار میروند که در مجامع معتبر داخلی و بین المللی نیز عضویت دارند.

از سوابق ایشان می توان به ترجمه چندین جلد کتاب در حوزه آموزشی پزشکی و کسب رتبه نخست آزمون پذیرش دستیاری در دانشگاه علوم پزشکی ایران و همچنین اخذ بورد تخصصی با رتبه سوم در دانشگاه علوم پزشکی ایران نام برد.

اکنون دکتر محمد حسن عامری با نزدیک به 19 سال سابقه و بیش از 6000 عمل موفق بطور خاص در جراحی بینی ،از پزشکان نامی ایرانی در این حوزه بشمار میروند که در مجامع معتبر داخلی و بین المللی نیز عضویت دارند.

برای کسب اطلاعات جامع تر از تجارب و سوابق دکتر محمد حسن عامری به سایت ایشان به آدرس WWW.DR-AMERI.COM مراجعه فرمایید.

شما عزیزان برای ارتباط با دکتر عامری می‌توانید با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02122583291

02122594585

آدرس: تهران، چهارراه پاسداران، خیابان دولت، حدفاصل اختیاریه و دیباجی، ساختمان پزشکان 450 غربی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ