آیا کاشت مو یه روش تضمینی است؟

درمانگاه تخصصی پوست و مو رز: امروزه روش‌های مختلفی برای کاشت مو به‌کار می‌رود که در مراکز کاشت مو پس از مشاوره با پزشک متخصص و موافقت نهایی بیمار صورت می‌گیرد. در اینجا برای آشنایی هر چه بیشتر شما، بهترین روش‌های کاشت موی طبیعی ذکر شده‌اند

درمانگاه تخصصی پوست و مو رز:

امروزه روش‌های مختلفی برای کاشت مو به‌کار می‌رود که در مراکز کاشت مو پس از مشاوره با پزشک متخصص و موافقت نهایی بیمار صورت می‌گیرد. در اینجا برای آشنایی هر چه بیشتر شما، بهترین روش‌های کاشت موی طبیعی ذکر شده‌اند:


کاشت مو به روشflap
در این روش، بخشی از پوست سر که دارای مو است را به ناحیه موردنظر پیوند می‌زنند. البته این روش به‌دلیل عوارض جانبی از قبیل ایجاد ظاهر نه‌چندان زیبا و غیرعادی و همچنین عوارض جانبی دیگری از قبیل نکروز و حتی احتمال گذاشتن اسکار، امروزه فقط در موارد خاصی انجام می‌شود.

کاشت مو به روش scalp reduction
در روش اسکالپ ریداکشن یا روش کاهش پوست سر، توسط برش جراحی، وسعت منطقه طاسی سر کاهش داده شده و در پایان جراح ناحیه موردنظر را بخیه می‌زند.

کاشت مو به روش الیاف مصنوعی
در این روش متخصص کاشت مو، از الیاف مصنوعی مشابه موهای فرد جهت پیوند مو استفاده می‌کند. البته این روش معایبی نیز دارد که ازجمله می‌توان احتمال عفونت در ناحیه کاشت، ریزش موهای کاشت شده به مرور زمان و همچنین نیاز به ترمیم‌های مکرر و از طرف دیگر نبودن امکان تغییر رنگ موهای کاشت شده و مدل آنها و به‌خصوص مسئله هزینه بالای این نوع جراحی است که همه این عوامل سرانجام منجر به منسوخ شدن این روش در بسیاری از کشورها ازجمله ایران شده است.

کاشت مو به روشpunch graft
در این روش دسته‌ای از موها توسط پانچِ از روی سر یا بدن برداشته شده و در نواحی موردنظر که دچار ریزش مو شده بودند، کاشته می‌شود. از معایب این روش نمای نه چندان زیبا و در مواردی غیرطبیعی و عروسکی بود که منجر شد این روش نیز توسط بسیاری از مراکز کاشت مو کنار گذاشته شود و به علاقه‌مندان پیوند مو دیگر توصیه نشود.

کاشت مو به روشFUT
این روش در حال حاضر یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین تکنیک‌های پیوند مو است. به این صورت که بافت نواری از پشت سر بیمار توسط پزشک کاشت مو برداشته شده و سپس ناحیه برداشت بخیه زده می‌شود. در مرحله بعد نیز بافت برداشته شده توسط پرسنل کلینیک کاشت مو و زیر میکروسکوپ‌های مخصوص، به واحدهای مو(FUG)  تبدیل می‌شوند. سپس برش‌های خاصی در نواحی موردنظر ایجاد شده و کاشتFUG ها داخل این برش‌ها صورت می‌گیرد. امروزه روش gold standard  کاشت موی طبیعی در سطح جهان است.


کاشت مو به روشFIT
در این تکنیک با استفاده از پانچ‌های بسیار ظریفی، واحدهای مو(FUG)  از نواحی سر یا بدن -بنا به تشخیص پزشک و مشورت با خود فرد- برداشته شده و سپس در نواحی موردنظر سر کاشته می‌شوند. نکته مهم این است که این موها به‌دلیل اینکه FUG هستند، نمای عروسکی و زشتی ایجاد نمی‌کنند و از طرف دیگر SCAR ناشی از برداشت آنها (برخلاف پانچ) به‌راحتی ترمیم می‌شود و هیچ‌گونه جای نگرانی از این بابت ندارد. البته این روش بیشتر در مواردی مورد استفاده قرار می‌گیرد که به تعداد کمی تار مو نیاز باشد مثلا در پیوند ابرو، مژه یا قسمت محدودی از ریش و سبیل یا در نواحی دیگری از پوست بدن که امکان برداشت بافت از پشت سر بیمار وجود ندارد.

نکته:انتخاب بهترین روش کاشت مو کاملا بستگی به نظر پزشک معالج دارد.

مراقبت‌های کاشت مو:
پس از انتخاب روش کاشت مو و انجام آن توسط پزشک، به‌دلیل حساسیت این عمل باید تا چند روز از مصرف داروهایی که موجب اختلال در روند انعقاد خون می‌شوند، خودداری کرد. این داروها شامل‌ آسپیرین، پروفن، ایندومتاسین، دیکلوفناک، مفنامیک آسید، سلکسیب، سلکوکسیب، پیروکسیکام، ویتامینE  و مولتی‌ویتامین‌هاست.
پس از عمل پیوند مو، پزشکان برای بسیاری از بیماران، جهت کاهش احتمال عفونت‌ها آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کنند. پس از پایان عمل کاشت مو، سر به دقت پانسمان شده و بیمار می‌تواند پس از 48 تا 72 ساعت دوش بگیرد و دیگر نیازی به پانسمان‌های بعدی نخواهد بود.
همچنین بیمار باید به مدت 5 روز از فعالیت‌های ورزشی و کارهای سنگین اجتناب کرده و به مدت 10 روز هم از شنا کردن خودداری کند.
توجه داشته باشید که کشیدن بخیه‌ها 10روز پس از کاشت مو انجام می‌شود.
خوشبختانه پس از عمل پیوند مو، دیگر نیازی به مصرف داروهای مکمل و تقویت‌کننده‌های مو نیست ولی می‌توان از ویتامین C جهت تسریع ترمیم استفاده کرد.

عوارض کاشت مو:
بسیاری از افرادی که مایلند کاشت مو روی آنها انجام شود، نگران عوارض آن هستند. اما با اطمینان خاطر به شما می‌گوییم که اگر این عمل در کلینیک‌ها و مراکز کاشت مو توسط متخصصان باتجربه صورت بگیرد، هیچ عوارضی در بر نخواهد داشت و شما دارای موهای سالمی خواهید بود. البته لازم به تذکر است که بنا به وضعیت عمومی سلامت فرد و تکنیک به‌کار رفته توسط پزشک معالج در زمان عمل، ممکن است در روزهای بعدی در ناحیه‌ای که پیوند مو انجام شده، تا اندازه‌ای احساس خارش یا حس مورمور شدن داشته باشد که جای نگرانی نیست و خیلی زود این عوارض برطرف می‌شوند.
لطفا توجه داشته باشید که حدودا بین 2 الی 4هفته پس از عمل، موهای کاشته شده ریزش پیدا کرده و بعد از گذشت دو تا سه ماه، مجددا رشد خواهند کرد که این رشد مجدد معمولا موجب ایجاد خارش و جوش‌های گذرا می‌شود. بالاخره اینکه بهترین نتیجه معمولا پس از 6 تا 8 ماه و گاهی یک سال بعد مشهود خواهد بود.

نکته!
ممکن است بعضی بیماران جهت ایجاد تراکم بیشتر در موهای سرشان نیازمند دو جلسه کاشت مو باشند که بهترین فاصله زمانی بین پیوندها 6ماه تا یک‌سال است.

درمانگاه تخصصی پوست و مو رز:


این کلینیک یکی از بهترین کلینیک های کاشت مو در تهران است.

مهمترین خدمات ارائه شده در کلینیک کاشت موی رز به صورت زیر می باشد:

1درمان انواع بیماریهای پوست و مو 2لیزر فراکشنال, IPL و Co2 3پیلینگ شیمیایی 4تزریق ژل و چربی 5تزریق بوتاکس 6انواع جراحی های پوستی 7جراحی های ناخن

شما می توانید جهت ارتباط با درمانگاه تخصصی پوست و مو رز با شماره های ذیل تماصل حاصل نمائید

تلفن:02144067005

موبایل:09104440228

آدرس:تهران ، میدان صادقیه، ضلع شمالی مترو صادقیه، خیابان ولیعصر، نبش طاهریان ، پلاک 58 ، واحد 1

وب سایت: www.rozclinic.com

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ