کاهش تورم با این میوه

mahdie.mohtashami
اگر جز افرادی هستید که دچار تورم هستید به جای استفاده از داروهای پر عوارض از میوه های تابستانی کمک بگیرید.

کاهش تورم با میوه های تابستانی

بیشتر مواقع افراد وقتی گرفتار درد ناشی از تورم می‌شوند، به سراغ داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی می‌روند، اما این داروها عوارض خطرناکی دارند و مصرف طولانی‌مدت آنها به بدن صدمه می‌زند و حتی ممکن است حساسیت‌زا باشند. در تحقیقی که سال ۲۰۰۴ روی حیوانات انجام شده بود، محققان دریافته بودند که مکمل‌های آب گیلاس می‌توانند از التهاب و درد در حیوانات بکاهند. این بررسی نوید یافتن روش درمانی تورم در انسان را می‌دهد.

از دیگر فواید این میوه‌های باارزش باید گفت، هرچه رنگ گیلاس تیره‌تر باشد، به‌دلیل اینکه محتوای آنتی‌اکسیدانی آن بیشتر می‌شود، مفیدتر است. فروکتوز موجود در آلبالو و گیلاس بدون اینکه به افراد دیابتی صدمه بزند، بخشی از انرژی موردنیاز بدن‌شان را فراهم می‌کند. اسیدها و فلاونوئیدهای آلبالو و گیلاس‌ها اشتهاآورهای خوبی هستند.

شما را با دیگر خواص گیلاس و آلبالو آشنا می‌کنیم

 ریکاوری پس از ورزش با گیلاس و آلبالو

آب گیلاس برای ریکاوری پس از ورزش ایده‌آل است. این میوه‌ی باارزش به‌طور طبیعی سرشار از ماده‌ی معدنی پتاسیم است. پتاسیم تمام ضربات الکتریکی سراسر بدن را هدایت می‌کند. در ضمن این ماده‌ی معدنی به حفظ فشار خون در وضعیت مناسب و پرآبی بدن، ریکاوری ماهیچه، پالس‌های عصبی، هضم غذا، تعداد مناسب ضربان قلب و تعادل pH خون کمک می‌کند. هر فنجان گیلاس حاوی ۳۳۰ میلی‌گرم پتاسیم است که ۱۰ درصد نیاز روزانه را تأمین می‌کند.

مراقبت از چشم‌ها

آنتی‌اکسیدان‌های آلبالو و گیلاس علاوه‌بر فوایدی که درمورد آنها گفتیم، نقش مهمی در مراقبت از چشم‌ها دارند. آنها از چشم‌ها در برابر صدمات ناشی از رادیکال‌های آزاد و پیری مانند ازدست‌دادن بینایی، تباهی لکه‌ی زرد در چشم و خشکی چشم مراقبت می‌کنند. در ضمن این آنتی‌اکسیدان‌ها موجب تسکین خستگی و کاهش تورم چشم می‌شوند و فشار داخلی چشم را در وضعیت مناسب قرار می‌دهند. آنها همچنین چشم‌ها را از ابتلا به عفونت‌های چشمی دور نگه‌ می‌دارند.  


آلبالو را بهتر بشناسیم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ