عفونت ادراری در بارداری

mousavi
دکتر زهرا سیفی، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی: یکی از مهم ترین مشکلات که در دوره بارداری برای خانم ها پیش می آید عفونت است که از این میان عفونت ادراری دارای شیوع بیشتری است.

دکتر زهرا سیفی، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی

یکی از مهم ترین مشکلات که در دوره بارداری برای خانم ها پیش می آید عفونت است که از این میان عفونت ادراری دارای شیوع بیشتری است. عفونت ادراری زمانی ایجاد می شود که میکروبی در ادرار ایجاد شود و این میکروب می تواند فرد را مبتلا به عفونت باکتریایی بی علامت،عفونت کلیه و یا عفونت مثانه بکند.

در مواردی که مادر همراه بارداری دچار عفونت کلیه نیز باشد احساس ناخوشایندی در مادر به وجود می آید.این عفونت می تواند زایمان زود هنگام و وزن کم نوزاد در تولد را به وجود بیاورد.عفونت کلیه بسیار کم بروز می کند که اگر وجود داشته باشد می تواند مسبب عفونت ادرار و مثانه نیز بشود که در ابتدای شروع عفونت هیچ نشانه ای ندارد.

در اوایل بارداری مادر باید دائم ادرار خود را طبق توصیه پزشکان بررسی کند.از جمله آزمایش هایی است که باید در طول بارداری منظم اجرا شود حتی اگر مادر هیچ علائم یا نشانه ای در این باره نداشته باشد.

در درمان عفونت در دوره بارداری مادر به هیچ وجه نباید به خود درمانی روی بیاورد و حتما باید با مراجعه به پزشک برای درمان اقدام کند چرا که در دوره بارداری مادر نمی تواند هر دارو و یا درمانی را استفاده کند.به همین دلیل مادر باید حتما به پزشک مراجعه کرده و بعد از انجام آزمایش های مختلف برای درمان مادر برنامه ریزی شود. در مواردی که مادر جزو افرادی باشد که بارها دچار عفونت ادراری شده است باید به طور دائمی برای درمان عفونت ادراری خود دارو مصرف کند.

برای پیشگیری از بروز عفونت ادراری در بارداری مادر باید در زمان صحیح و به موقع به پزشک مراجعه کرده و برای انجام آزمایش ها اقدام کند.میکروب های روده ای که اشریشیاکلا نامیده می شوند یکی از اصلی ترین علت های بروز عفونت ادراری هستند.همچنین مادرها در هنگام شستشو و نظافت مقعد باید دقت کنند که میکروب ها به سمت بالا آورده نشوند. مادران باید به محض اینکه دچار تکرر ادرار و سوزش در ادرار شدند سریعا به پزشک مراجعه کنند و در صورت بروز عفونت ادراری در مادر سریعا برای درمان اقدام شود.

مادرانی که در دوره های قبل از بارداری خود نیز بارها دچار عفونت ادراری شده اند بیشتر از سایر مادرها احتمال بروز عفونت ادراری را دارند. همچنین مادرانی که دارای مشکلات مادرزادی کلیه باشند نیز در رابطه با بروز عفونت ادرار مستعد هستند و باید بیشترین مراقبت ها را در دوره بارداری داشته باشند.

دکتر زهرا سیفی، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی

فارغ التحصیل از دانشگاه شهید بهشتی است که در مطب ایشان، خدماتی مانند خدمات مامای همراه و زایمان آسان، مشاوره جنسی، درمان واژینیسم و مشاوره دوران یائسگی، انجام بیوپسی آندومتر کورتاژ و تشخیص در مطب و بدون نیاز به اتاق عمل انجام و ارائه می شود. علاوه بر اینها انواع درمان های ناباروری، تعیین جنسیت جنین قبل از بارداری و مراقبت های بارداری و جراحی های زیبایی کف لگن نیز انجام می شود. 

شما می توانید جهت ارتباط با دکتر زهرا سیفی با شماره های ذیل تماصل حاصل نمائید:

تلفن: 02144977660

آدرس: تهران، میدان صادقیه، بلوار فردوس شرق، بین رامین جنوبی و گلستان جنوبی، روبروی مرکز خرید آبشار، پلاک 250 طبقه چهارم، واحد12

وب سایت: drz-seify.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ