بهترین مدل‌های آرایش مو برای فصل پیش رو…

mousavi
این که برای سختگیر‌ها هر فصل سال، مد خاصی دارد و باید خود را به شیوه جدید و رنگ تازه‌ای آراست نکته تازه‌ای نیست. اینکه در هر فصلی چه رنگ‌ها و شیوه‌هایی باب هستند شاید تازه باشد.

رنگ کردن یکی از قدیمیترین ترفندهای زیبایی و جوان ماندن است. پیش ازاینکه رنگهای شیمیایی با قدرت انتخاب گسترده به بازار بیایند، استفاده از
رنگ های گیاهی در میان خانم
ها رواج داشته است. همه ما حداقل یکبار قصه حنا به سر گذاشتن را از مادربزرگهایمان شنیدهایم. حنا و روناس گیاهان متداولی بودند که برای رنگ کردن مو استفاده میشدند و هر دو به مو، رنگ قرمز متمایل به شرابی میدادند.  حالا قصه رنگ کردن مو خیلی مفصلتر شده است. کارخانههای رنگ  هر سال مجموعه جدیدی از رنگها را عرضه میکنند که  میتوان در کنار هنر آرایشگران، با طراحی و اجرای انواع مش، های لایت، لو لایت و…  مدلهای نامحدودی از رنگ را روی موی خانمها ایجاد کرد. برای انتخاب رنگ سادهای چون قهوهای هم شما با مجموعهای از انتخاب روبهرو هستید؛ قهوهای با زمینه قرمز، قهوه ای با زمینه سبز و….بعضی رنگها چون مشکی دست شما را برای تغییر مداوم رنگ مویتان میبندد. به همین دلیل است که رنگ کردن مو دیگر یک کار خانگی و ساده نیست یا باید اطلاعات کافی دراین زمینه داشته باشید تا موهایتان دچار آفتهایی چون سوختگی ناشی از رنگ، چند رنگی و…نشود. بیشتر خانمهای ایرانی طرفدار پروپاقرص مش هستند، هرچند آرایشگران با توجه به تعداد زیاد داوطلب مشی که هر روز دارند ، این نظر را تایید میکنند. یک نگاه اجمالی به خانمهای اطراف خود، خواهر، مادر، دوست ، خاله ، عمه  و… بیندازید. به احتمال قوی اطرافیان شما هم از روش مش برای آراستن موی خود استفاده کرده و میکنند. رنگ روشن مش برای گرمای تابستان بسیار دلنشین و مناسب است ولی با سرد شدن هوا این رنگها خوشنشینی خود را از دست میدهند چون همچنان به چهره، خنکی ناشی از رنگ روشن را میبخشند که دیگر در پاییز و به ویژه زمستان مطلوب نیست. اصول رنگ کردن مو هم درست مانند لباس پوشیدن است. در تابستان رنگهای روشن  خوب است تا در کاهش گرما کمک کند و در زمستان پوشیدن لباسهایی با رنگ تیره تا گرما را در خود حفظ کند.  استفاده از رنگ روشن در تابستان و رنگهای گرم در زمستان یکی از مهمترین اصول رنگ کردن مو است که خانمهای ایرانی از آن غافلند. در واقع مش مناسب هوای تابستانی است و با پایان این فصل رنگهای فانتزی شیک و همگام با مدجایگزین آن میشوند. زیبایی  آن  به مهارت آرایشگر بستگی دارد. بهتر این است که در زمستان به جای مش،  رنگ تیره یکدست یا هایلایت با رنگهای گرم را تجربه کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ