چرا باید هر از گاهی گوشت شتر مرغ بخوریم؟

غزاله ذوالفقاری
گوشت شتر مرغ

 اولین نکته‌ای که گوشت شترمرغ دارد این است که برعکس گوشت ماکیانی که گفتیم، سفید نیست، بلکه رنگ آن کاملا قرمز است و در طبقه‌بندی گوشت‌های قرمز قرار می‌گیرد. به خاطر فوایدی که دارد در همه دنیا از آن استقبال شده. به گوشت شترمرغ می‌گویند گوشت قرن 21. با اینکه این پرنده ساکن افریقا است؛ اما در حال حاضر در همه جای دنیا آن را پرورش می‌دهند. چند سالی است که در ایران هم گوشت شترمرغ طرفداران زیادی پیدا کرده و تبلیغات زیادی روی آن انجام می‌شود. خیلی از پرورش دهگان گله‌های شترمرغ خریده‌اند و روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

خواص این گوشت فوق‌العاده است. گوشت قرمزی که برای سلامتی، حتی از گوشت سفید هم مفیدتر است. اولین فایده این گوشت، کم چربی بودن آن است. گوشت شترمرغ، زیر 2 درصد چربی دارد که در مقایسه با گوشت مرغ و گوشت گوسفند، چربی خیلی کمی به حساب می‌آید. کلسترول گوشت شترمرغ با اینکه جزو گوشت‌های قرمز به حساب می‌آید، از گوشت مرغ هم کمتر است. این گوشت علاوه بر این‌که کلسترول ندارد، امگا 3 هم دارد که برای بیماران قلبی عروقی مفید است. سدیم کم این گوشت، خوردن آن را برای کسانی که فشارخون بالا دارند بی ضرر می‌کند. پروتئین و آهن آن هم در‌حد گوشت قرمز است.

البته کلسیم این گوشت کمی پایین است؛ اما به جای آن روی و منیزیم و نیاسین زیادی دارد و در مقایسه با بقیه گوشت‌ها ویتامین A‌، B1‌، B2 و C هم دارد. کالری گوشت شترمرغ، از همه گوشت‌های دیگر کمتر است. این گوشت خیلی ترد است و زود می‌پزد. تقریبا بعد از نیم ساعت روی حرارت ماندن کاملا می‌پزد. تمام غذاهایی که با گوشت قرمز درست می‌شوند را می‌توان با گوشت شترمرغ هم پخت. استیک، خورش یا به صورت چرخ شده. مخصوصا بیف استروگانف با گوشت شترمرغ خیلی خوب می‌شود. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ