تعداد جلسات مورد نیاز برای از بین بردن کامل موهای زائد

کلینیک فلورا: اگرچه از بین بردن موهای زائد با روش لیزر درمانی بسیار نتیجه بخش است، اما موهای زائد پس از فقط یک جلسه درمان از بین نمی روند.

کلینیک فلورا:

اگرچه از بین بردن موهای زائد با روش لیزر درمانی بسیار نتیجه بخش است، اما موهای زائد پس از فقط یک جلسه درمان از بین نمی روند. هر تار مو دارای سه مرحله رشد میباشد ولی تنها موهایی که در فاز رشد فعال هستند و تراکم ملانین در آنها به اندازه ای است که انرژی نورانی را در حد تخریب جذب می کنند مورد هدف لیزر قرار می گیرند.

معمولا موها در فازهای رشد متفاوتی هستند ولی همیشه مقداری از موها در فاز خواب (نهفته) می باشند، در این حالت موها فاقد ملانین یا رنگدانه می باشند. زمانی که این موها وارد فاز رشد شوند، دارای رنگدانه یا ملانین می شوند. از آنجا که لیزر مو، فقط موهای رنگدانه دار (در فاز رشد) را تحت تاثیر قرار می دهد، در هر جلسه از درمان فقط یک سوم از موها که در این فاز قرار دارند، از بین میروند.

بنابراین جلسات درمانی باید هر چند وقت یکبار تکرار شود تا به مرور تمام موها را که در زمان های مختلف وارد فاز رشد می شوند از بین ببرد.

۴ تا ۶ جلسه برای رفع موهای زائد به فواصل 4 هفته لازم است تا تقریبا همه ی موهای زائد از بین بروند. البته گاهی درمان باید دفعات بیشتری تکرار شود تا نتیجه مطلوب حاصل شود .

اولین اثر لیزر موهای زائد چه زمانی احساس می شود؟

اولین اثر لیزر دو هفته بعد از اولین جلسه لیزر موهای زائد مشخص می شود و قبل از آن هیچ اثری بر روی موها قابل مشاهده نیست، ممکن است رشد موها ی لیزر شده ۱ الی ۲ هفته بعد از لیزر درمانی ادامه پیدا کند و سپس بریزد. ممکن است یک هفته بعد از انجام درمان، موها همراه با شفت آن از پوست به سمت خارج رانده شوند و این احتمال وجود دارد که فرد به اشتباه تصور کند رشد موها افزایش یافته است. شاید این مسئله در قسمتهایی که موهای ضخیم دارند، بیشتر جلب توجه ‌کند.

بعد از گذشت دو هفته مو های لیزر شده شروع به ریزش کرده و بعداز اینکه دوباره رشد کردند نسبت به قبل سست تر و نازک تر می شوند، رشد موها نیز کم می شود و هر بار که لیزر موهای زائد تکرار می شود به موازات آن تراکم موها نیز کمتر می شود تا اینکه بالاخره اکثر موهای زائد ( ۸۰ تا ۱۰۰ درصد ) از بین می روند .

 کلینیک فلورا: 

مرکز لیزر و زیبایی، مجهزبه دستگاههای جدید زیبایی جوانسازی، لاغری و پیکرتراشی، لیفت بانخ، تزریق ژل و بوتاکس مشاوره رایگان

شماره تماس: 

02126710720

09021107002

آدرس: تهران، همت، ابتدای پاسداران، بن بست اکرمی، ساختمان شماره 12، طبقه 3 غربی، واحد 24 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ