با تکنیک‌های ماساژ مشکلات بینایی خود را کاهش دهید…

نزدیک بینی، آستیگماتیسم و برخی مشکلات تمرکزی میتواند از طریق ماساژ و حرکت ماهیچههای چشم بهبود یابد.

چشمان شما ماهیچههای زیادی دارد و حرکت دادن منظم این ماهیچهها میتواند بینایی شما را بهبود بخشد. دوربینی،

نزدیکبینی، آستیگماتیسم و برخی مشکلات تمرکزی میتواند از طریق ماساژ و حرکت ماهیچههای چشم بهبود یابد

گام اول :  ماساژ را با قرار دادن دست‌تان روبه‌روی صورت آغاز کنید. کف هر دو دست را روبه‌روی صورت به فاصله 20 سانتی‌متری نگه دارید طوری که کف دست‌ها روبه‌روی یکدیگر به فاصله 7 سانتی‌متر باشند. به فاصله بین دو کف دست‌تان نگاه کنید و جریان انرژی را تصور کنید که میان دو کف دست‌تان در حال حرکت است. پس از آن کف دست‌تان را به آهستگی سمت چشم‌تان برگردانید و خیلی آرام آن‌ها را به چشم‌تان نزدیک کنید تا زمانی که برخورد جریان انرژی را با چشم‌تان حس کنید. به مدت دو تا سه ثانیه همین‌طور چشم‌تان را بسته نگه دارید تا بتوانید نیرو و قدرت انرژی را احساس کنید.

گام دوم : هم‌زمان با چشمانی بسته ماهیچه‌های هر‌دوچشم را مرتبا فشرده و رها کنید و تا 20 بشمارید. سپس چشم‌های‌تان را باز کنید و هر دو دست را طوری مقابل صورت‌ قرار دهید که آرنج یکی کاملا خم  و دست دیگرتان کاملا باز باشد. ابتدا روی یک دست تمرکز کنید و بعد روی دیگری تا 20 بشمارید؛ مجددا جای دو دست را عوض کنید و همان کار را تکرار کنید.

گام سوم : کف دست‌های‌تان را به‌آرامی روی چشم‌های‌تان بگذارید ولی مراقب باشید به آن‌ها فشار نیاورید. گرما و انرژی را کف دست‌تان حس کنید و بگذارید چشم‌های‌تان احساس آرامش کنند. مجددا ماهیچه‌های این قسمت را منقبض و منبسط کنید و تا 20 بشمارید.

گام چهارم : ابتدا به کمک انگشت اشاره وسط بینی‌تان را دو تا سه ثانیه به‌صورت چرخشی ماساژ دهید. هنگام ماساژ به انگشت‌تان نگاه کنید طوری که چشم‌های‌تان چپ شود. به همین ترتیب از وسط بینی به قسمت پایین بیایید و پس از ماساژ دوباره سمت بالا بازگردید. در حین انجام این کار عملیات را با چشمان‌تان دنبال کنید. این حرکت را دوبار انجام دهید. سپس مجددا کف دست‌های‌تان را روی چشم‌ها بگذارید و بدون این که فشار بدهید تا 20 بشمارید و بگذارید چشم‌ها استراحت کنند.

گام پنجم : ابتدا چهار انگشت هر دست را روی خط زیر ابرو بگذارید و به‌آرامی به‌صورت چرخشی حرکت دهید. در حین انجام این کار چشمان‌تان را به سمت چپ و راست حرکت دهید و این ماساژ را پنج بار به آرامی تکرار کنید. حالا انگشتان را روی استخوان گونه درست زیر پلک پایین بگذارید و مجددا آن را به صورت چرخشی حرکت دهید و با چشم‌ها چپ و راست را نگاه کنید. این ماساژ را هم 5بار به آرامی تکرار کنید. این بار هم مانند گام سوم با گذاشتن کف دست‌ها روی چشم و شمردن تا 20 به آن‌ها استراحت دهید.

گام ششم : نوک چهار انگشت هر دست را کنار چشم‌ها به صورت عمودی بگذارید. نوک انگشتان را به‌آرامی بچرخانید و در همین زمان با چشم بالا و پایین را نگاه کنید. این حرکت را به‌آرامی 5 بار تکرار کنید. درنهایت به همان ترتیب گام سوم به چشم‌ها استراحت دهید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ