قند چگونه کودکان را می آزارد؟

بستنی،کیک و شیرینی جزیی از رژیم غذایی کودکان هستند اما می دانستید که 16 درصد از کالری روزانه کودکان و نوجوانان معمولا از طریق قند افزودنی به خوراکی ها تامین می شود.

بستنی،کیک و شیرینی جزیی از رژیم غذایی کودکان هستند اما می دانستید که 16 درصد از کالری روزانه کودکان و نوجوانان معمولا از طریق قند افزودنی به خوراکی ها تامین می شود؟

به نقل از سایت «فاکس نیوز»، اگر قندی که کودک در طول روز می خورد، بیش از حد شود، می تواند پوسیدگی دندان، بیش فعالی یا خطر چاقی را به همراه بیاورد. اما مشکلات دیگری هم هستند که قند زیاده از حد می تواند باعث آنها شود:

–    سرفه،سرماخوردگی و آلرژی: یکی از متداول ترین اثرات قند زیاد،ایجاد علایمی شبیه سرماخوردگی است. حتی ممکن است بعضی از کودکان داروی ضد آلرژی بخورند اما در حقیقت، نیازی به آنها ندارند و باید قندی که وارد بدن شان می شود را کم کنند.

–    خروسک: ممکن است کودک سالم و سلامت به رختخواب برود ولی نصفه شب با سرفه یا تنگی نفس از خواب بیدار شود. هضم خوراکی هایی که ترکیبی از لبنیات و قند هستند -مثلا میلک شیک- زمان بیش تری می برد و خیلی هم اسیدی هستند. به همین دلیل احتمال دارد، غذا از مری کودک برگردد و باعث آزار او شود.

–    تضعیف سیستم امنیتی بدن: قند زیاد، تعادل بین باکتری های خوب و بد بدن را به هم می ریزد و سیستم ایمنی را تضعیف می کند. اگر کودک تان زیاد سرما می خورد، شاید یکی از دلایلش همین باشد.(سلامانه)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ