قهوه و چای برای دیابت چه می‌کنند؟

قهوه و چای برای دیابت مفید است یا مضر؟

یک خبر خوب برای افرادی که هر روز صبح، روز خود را با نوشیدن یک یا 2 فنجان قهوه آغاز می‌کنند. خوشحال باشید که ثابت شد، مصرف قهوه و چای خطر ابتلا به دیابت نوع دوم  را کاهش می‌دهند. هر فنجان قهوه، خطر ابتلا به بیماری دیابت را 7 درصد کاهش می‌دهد. علاوه‌براین کارشناسان دریافتند، مصرف قهوه خطر مرگ ناشی از سرطان پروستات را هم کاهش می‌دهد. مهم‌تر از همه اینکه قهوه می‌تواند از بروز بیماری‌های کبدی، آلزایمر، سکته و بیماری پارکینسون جلوگیری کند. کارشناسان معتقدند، خواص سلامت‌ قهوه مربوط به کافئین موجود در آن است.

تحقیقات کارشناسان نشان می‌دهد، افرادی که روزانه 2 تا 4 فنجان قهوه می‌نوشند، 25 درصد کمتر از بقیه افرادی که روزانه قهوه نمی‌نوشند یا کمتر از2 فنجان قهوه ‌می‌خورند، در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع دوم  قرار دارند. همچنین افرادی که روزانه 3 تا 4 فنجان چای می‌نوشند، خطر ابتلا به دیابت در آنها نسبت به بقیه افرادی که چای نمی‌نوشند به یک پنجم می‌رسد. علاوه بر این کارشناسان متوجه شدند، ترکیبات دیگر این نوشیدنی مثل اسیدهای کولینرژیک و منیزیم نیز در سلامت‌ انسان‌ نقش موثری ایفا می‌کنند و در تنظیم قند خون و ترشح انسولین موثرند.

البته لازم به ذکر است که برای جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع دوم تنها نباید چای یا قهوه بنوشید، بلکه ابتدا باید با پیروی از یک رژیم غذایی سالم و شیوه زندگی صحیح، دیگر‌ عوامل خطرساز را دور کنید، در عین حال نوشیدن قهوه و چای را نیز فراموش نکنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
عزیز سلطانی

عزیز سلطانی

1398-10-19 - 19:20 پاسخ

سلام برادر تشکر از معلومات خوب شما خداوند برکت دهد