مقایسه هوش تحصیلی در مردان و زنان

به نظر شما این تصور که مردان از هوش بیشتری نسبت به زنان برخوردار هستند تصور درستی است؟ آیا مردان توانایی یادگیری اموری رادارند که زنان فاقد آن هستند؟

به نظر شما این تصور که مردان از هوش بیشتری نسبت به زنان برخوردار هستند تصور درستی است؟ آیا مردان توانایی یادگیری اموری رادارند که زنان  فاقد آن هستند؟

به نقل از medicaldaily، دانشمندان بر این باورند که ارتقای فرصتهای تحصیلی و موقعیتهای زندگی برای زنان و مردان به یکمیزان، موجب نزدیکتر شدن تواناییهای فکری آنان میشود.

در این تحقیق  حافظه، توانایی حل مسائل ریاضی، شیوایی کلام و مهارتهای شناختی 31 هزار مرد و زن بالای 50 سال از 13 کشور اروپایی مختلف موردمطالعه قرار گرفت. بر این اساس اگر سطح تحصیلات زنان و مردان با یکدیگر برابر باشد، انتظار میرود حافظه ضمنی در زنان و حافظه عددی در مردان نسبت به جنس دیگر بهتر باشد. همچنین هیچ تفاوتی میان زنان و مردان ازلحاظ طبقهبندی ذهنی و قدرت تشخیص امور از یکدیگر وجود ندارد.

از طرف دیگر مهارتهای شناختی هر فرد به عواملی هم چون سن، کشور محل زندگی، موقعیت زندگی و فرصتهای آموزشی که آنها در زمان نوجوانی در اختیار داشتهاند بستگی دارد. درواقع باور به اینکه زنان در ریاضیات عقبتر از مردان هستند و شیوایی کلام در زنان بیشتر از مردان است تنها یک تصور قالبی است که به متغیرهای بیرونی وابسته است. تصوراتی که گاهی آنچنان در اذهان زنان و مردان ریشه دواندهاند که آنها را از باور به یادگیری و انجام برخی فعالیتهای فکری و شناختی بازمیدارد. (سلامانه)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ