چه برسی برای چه کاری مناسب است ؟

اول شما باید تعیین کنید می‌خواهید با چه موادی و چگونه صورت‌تان را آرایش کنید

شما می‌دانید چه برسی برای چه کاربردی مناسب است؟

پودر‌های صورت: برای این‌گونه مواد آرایشی دنبال برس‌های بزرگ باشید به‌خصوص برس‌هایی با موهای زیاد، نرم و طبیعی که می‌توانند به‌خوبی سطح پوست را یکنواخت کنند تا پودرها کمتر خود را روی پوست نشان دهند.

برنزه‌کننده‌ها: اگر می‌خواهید رنگ پوست‌تان را تیره‌ و برنزه کنید، از همان برس‌های مخصوص پودرهای صورت استفاده کنید البته اگر کمی کوچک‌تر باشد مناسب‌تر است، باید خیلی دقیق‌تر مواد آرایش روی پوست پخش شوند، علاوه بر اینها اگر سر برس گرد باشد بهتر مواد را پخش می‌کند.

کرم‌پودر: اگر شما جزو کسانی هستید که ترجیح می‌دهید به جای اسفنج با برس به صورت کرم‌پودر بزنید، باید دنبال برسی با سایز متوسط و موهای مصنوعی باشید. برس‌های مخصوص کرم‌پودر معمولا صاف و کمی گرد در کناره‌ها هستند، با این شکل خاص کرم‌پودر بهتر جذب پوست می‌شود، علاوه بر این، برس‌هایی با این شکل برای زدن انواع ماسک‌های زیبایی نیز مناسب هستند.

کرم‌های گریم: معمولا برس‌هایی که برای کرم‌های گریم به کار می‌روند شبیه برس‌‌های کرم‌پودر هستند با این تفاوت که کمی کوچک‌ترند و سری باریک‌تر دارند چون باید بتوان به‌خوبی روی لک‌ها، جوش‌ها و حلقه‌های زیر چشم را پوشاند.

رژلب: هرچند اکثر خانم‌ها هیچ وقت رژلب را با برس نمی‌زنند اما هستند کسانی که ترجیح می‌دهند از برس برای این کار استفاده کنند. برس‌های مخصوص رژلب معمولا شبیه بر‌س‌های کرم‌های گریم هستند اما سری باریک‌تر و محکم‌تر دارند ‌البته توصیه می‌کنیم حتما برسی بگیرید که محفظه‌ای مخصوص داشته باشد تا کثیف نشود.

منبع : مجله سیب سبز

مطالب مرتبط :

چگونه با سشوار و برس کار کنیم ؟

کدام برس برای چشم و ابروی شما مناسب است؟

لوازم آرایش طبیعی بسازید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ