9 دلیل خستگی خانم های خانه دار (شماره سه)

بیماری های خستگی زا

الو دکتر می گوید : 9 دلیل اصلی خستگی در خانم‌ها را با هم بررسی می‌کنیم و به شما می‌گوییم چطور برآنها غلبه کنید.

7. کمبود پتاسیم : اگر در تابستان خستگی‌تان بیشتر می‌شود!

کمبود مواد مغذی ازجمله پتاسیم می‌تواند باعث خستگی شود. این کمبود را هم می‌توان به‌راحتی با یک آزمایش خون تشخیص داد. پتاسیم در کنترل میزان آب و حفظ تعادل مناسب اسید و باز در بدن نقش دارد و تعادل املاح و الکترون‌ها در بدن توسط این ماده معدنی حفظ می‌شود. پتاسیم همچنین به ذخیره‌سازی قند خون در بدن کمک می‌کند و درصورتی که این ماده به بدن به‌طور مناسب نرسد فرد دچار ضعف ماهیچه و احساس خستگی شدید می‌شود. پتاسیم برای سلول‌های عصبی، دستگاه عصبی، دریچه‌های قلبی و کارکرد کلیه‌ها بسیار ضروری است و خانم‌ها باید تلاش کنند در هوای گرم و به‌خصوص تابستان غذاهای غنی از پتاسیم بیشتر استفاده کنند زیرا پتاسیم بر اثر تعریق از بدن خارج می‌شود. کمبود پتاسیم همچنین به پوست آسیب جدی وارد می‌کند. از دیگر علائم کمبود پتاسیم می‌توان به یبوست، افت کارکرد کلیه، ضربان غیرطبیعی قلب و مشکلات تنفسی اشاره کرد. منابع مناسب پتاسیم شامل آووکادو، موز، سیب‌زمینی، انجیر، آلو، گوجه‌فرنگی، قارچ، کشمش سیاه، گل کلم و کلم بروکلی است.

8. آپنه انسدادی خواب : خر و پف می‌کنید و از خواب می‌پرید؟

اگر شب‌ها خروپف می‌کنید شاید دلیل آن آپنه انسدادی خواب باشد. آپنه باعث می‌شود چندین بار هنگام خواب تنفس‌تان برای مدت کوتاهی قطع شود و از خواب بپرید. نگران نباشید این مشکل هم درمانی دارد. این اتفاق بیشتر در شب رخ می‌دهد و باعث می‌شود در هر بار تنگی نفس برای مدت طولانی بیدار بمانید. به این ترتیب چرخه منظم خواب‌تان دچار اختلال خواهد شد. در این اختلال مجرای فوقانی تنفس دچار انسداد می‌شود و بیشتر زنان چاق دچار آن می‌شوند. برای تشخیص این بیماری نیاز به آزمایش‌های مخصوص وجود دارد. اگر دچار این اختلال هستید پزشک به شما پیشنهاد خواهد کرد وزن خود را کم کنید و سیگار را ترک کنید.

9. اختلالات قلبی : اگر هنگام فعالیت بدنی تنگی نفس می‌گیرید.

خستگی مزمن و زیاد در خانم‌ها می‌تواند نشانه‌ای از یک مشکل قلبی باشد. اگر به‌تازگی هنگام فعالیت‌هایی که قبلا به‌راحتی انجام می‌دادید احساس تنگی نفس و خستگی بیش از حد پیدا می‌کنید و نمی‌توانید به‌راحتی ادامه دهید، ممکن است به یک ناراحتی قلبی دچار شده باشید. اما این به ‌آن معنا نیست که هربار خمیازه کشیدید، نگران شوید که شاید مبتلا به بیماری قلبی هستید. در بیشتر مواقع خستگی نشان اولیه بیماری قلبی نیست بلکه به چیزهای دیگر ارتباط دارد. در عین حال بیماری‌های قلبی سردسته علل مرگ در زنان است و بنابراین توجه به آن ضرورت دارد، پس اگر خستگی به ‌دنبال هر فعالیت ساده مانند جارو زدن خانه و… بروز کرد بهتر است برای آزمایش‌های قلبی به پزشک مراجعه کنید. اگر خستگی شما مربوط به فعالیت قلب‌تان بود داروهایی وجود دارد که احساس خستگی را رفع کرده و انرژی‌تان را احیا می‌کند.

منبع : alodoctor.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ