طرز تهیه آبغوره

a.mahammadi
امروزه گرفتن آب غوره بین مردم رایج و متداول است بدلیل طعم منحصر به فرد و بی نظیر آن در اکثر خانه ها از این ماده غذایی به عنوان چاشنی انواع غذاها استفاده می کنند.

طرز تهیه آبغوره: غوره ها را پاک کرده، دم آن ها را می گیریم اینکار زمانبر است ولی باعث می شود که آبغوره کیفیت بهتری پیدا کند و در اصطلاح زمخت نشود. در بسیاری موارد برای اینکه حجم بالایی آبغوره می گیرند و زمان و نیروی کمتری برای پاک کردن غوره ها دارند، فقط شاخه اصلی هر خوشه را جدا می کنند به گونه ای که با یک دست شاخه انگور را نگه می دارند و با دست دیگر غوره ها را از بالا به پایین هل می دهند. که در این روش دم های کوچک چسبیده به غوره ها نیز وجود دارند.

 سپس غوره ها را می شوییم و آنها را درون آبمیوه گیری می ریزیم و آب آنها را می گیریم. در روش دیگر می توان غوره ها را درون مخلوط کن ریخته و پس از آن غوره های له شده را که دارای پوست و هسته هستند، درون یک تنظیف و یا صافی ریختهبه طور کامل صاف کرد. آب غوره را در بطری مورد نظر می ریزیم و درب آن را به طور کامل می بندیم تا هوا به داخل آن نفوذ نکند.

نکات:

نوع غوره آبغوره بهتر است عسگری باشد، اما می توان از سایر غوره ها نیز استفاده کرد. آبغوره عسگری خوشمزه تر است اما غوره های دانه درشت تر از نظر هزینه به صرفه تر اند.

اگر آبغوره با نمک دوست دارید، در طول گرفتن آب آن، مقدار نمک به اندازه دلخواه به آن اضافه کنید. آبغوره بی نمک برای افرادی که فشار خون بالا دارند مفید است.

اگر دوست دارید آبغوره ترش تری داشته باشید می توانید آن را چند دقیقه جوشانده تا غلیظ تر و ترش تر شود.

در صورتی که بخواهیم آن را برای مدت طولانی نگهداری کنیم، از ترکیب آب و آرد، خمیری تهیه کنید و دور درب را با خمیر می پوشانیم. همچنین می توانیم با نوار چسب های بسیار محکم درب بطری را به طور کامل پلمپ کنیم

جوشاندن آبغوره باعث تغییر رنگ آن می شود .برای شفاف شدن آبغوره، در طول مدت جوشاندن کف آن را گرفته و مدتی منتظر بمانید تا املاح آن ته نشین شود.

 اگر آبغوره در معرض نور خورشید قرار گیرد برای سلامتی مضر می شود.

 آبغوره را در ظروف پلاستیکی نگهداری نکنید، زیرا مواد شیمیایی تجزیه شده با آبغوره ترکیب و برای سلامتی مضر است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ