چگونه درد هایمان را با ورزش کاهش دهیم ؟

راهنمای درمان‌های صد ساعته توسط بهترین پزشکان ایران

الو دکتر می گوید : خیلی از مشکلات سلامت را می‌توان در 100 ساعت بهبود بخشید یا حداقل آن‌ها را تسکین داد. اگر دوست دارید در عرض 100 ساعت مشکلات سلامتی‌تان را برطرف یا آنها را کمی بهبود بخشید همراه ما باشید. اینها راه‌حل‌های فوری برای برطرف کردن افت فشار، افت قند، فشار بالا، سردرد، بی حالی، پا درد، دردهای عضلانی و … است که اگر مشکل‌مان را درمان نکنند حداقل شاید بتوانند علائم و دردهای‌مان را کاهش دهند.

برای 5 دقیقه هم که شده پاهای خود را بالا بگذارید!

اگر مجبورید برای ساعت‌ها روی پاهای‌تان بایستید، توصیه می‌شود در این 100 ساعت برای کاهش خطر واریس و پا درد از ایستادن‌های طولانی مدت و بی حرکت خودداری کنید. اگر شغل‌تان طوری است که باید سرپا بایستید سعی کنید در محل حالت قدم رو داشته باشید و پاهای‌تان را جا به جا کنید و عضلات‌تان را درجا منبسط و منقبض کنید. علاوه بر این برای کاهش درد  ورزش کردن و جلوگیری از اضافه وزن می‌تواند کمک‌کننده باشد. در اولین فرصتی که پیدا می‌کنید پاهای خود را بالا قرار دهید. این کار باعث استراحت پا و بهبود در گردش خون سیاهرگی می‌شود. حتی اگر 5 دقیقه هم فرصت داشته باشید، پاهای‌تان را بالا بگذارید تا خون تیره رنگ عاری از اکسیژن تخلیه شود و خون روشن و تازه جایگزین آن شود. بهترین حالت این است که سطح پا از سطح قلب بالاتر باشد. برخی از افراد پاهای خود را به دیوار تکیه می‌دهند و بعضی روی مبل یا صندلی می‌گذارند. برخی ها نیز وقتی می‌خوابند زیر پایشان بالشت می‌گذارند. در واقع هرچقدر که بتوانیم پا را بالاتر قرار دهیم تخلیه خون وریدی سریع‌تر انجام می‌شود.

اگر دچار افت‌فشارخون می‌شوید…

توصیه الو دکتر این است : اگر همیشه دچار علائمی چون سرگیجه، تاری دید، ضعف، بی حالی، تهوع و سردرد و … می‌شوید ممکن است دچار افت فشارخون شده باشید. افت فشار به دلایل مختلفی رخ می‌دهد؛ از علل قلبی گرفته تا کم کاری غدد فوق کلیوی و استفاده از داروهای فشارخون همگی ممکن است باعث افت فشار شوند. اگر در این 100 ساعت چنین علائمی را تجربه کردید باید فشار خون‌تان را اندازه بگیرید و تغییر آن را از حالت خوابیده به ایستاده در نظر بگیرید. یعنی باید یک بار در حالت خوابیده فشار خون‌تان گرفته شود و بعد از جای‌تان بلند شوید و بایستید و یکی دو دقیقه که گذشت مجدد فشار را در حالت ایستاده چک کنید تا مشخص شود آیا واقعا افت فشار خون دارید یا خیر. هر زمان دچار سرگیجه و افت فشار شدید دراز بکشید و پاهای‌تان را بالا قرار دهید تا خون به سمت مرکز بدن، قلب و مغز حرکت کند. این کار کمک می‌کند سرگیجه و تهوع‌تان کاهش یابد. اگر زیاد دچار این حالت می‌شوید و داروی فشار خون مصرف می‌کنید باید تحت نظر پزشک داروی‌تان را کم کنید. اگر هم از دارو استفاده نمی‌کنید بهتر است علت این مساله را بررسی کنید. در این 100 ساعت قبل از اینکه نوبت ویزیت پزشک‌تان برسد می‌توانید در لحظه افت فشار همراه با غذا از نمک بیشتری استفاده کنید. در مواقع خیلی حاد نیز به ندرت ممکن است لازم باشد از سرم‌های نمکی استفاده شود.  محمد ستاری

منبع : alodoctor.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ