شایعه وایبری برای مصرف گوجه فرنگی

غزاله ذوالفقاری
آخرین اخبار درباره سم سرخ سرطان زا

شاید آن روزها که گوجه فرنگی از کشور پرو به انگلستان و هلند و بعد از آن کشورهای شرقی رسید، کسی فکر نمی کرد روزی بیاید که این میوه که در گیاه شناسی از آن به عنوان سبزی یاد می کنند انقدر خبر ساز شود که هر سال در رسانه های کشور جایی برای خود داشته باشد.

ماجرا از این قرار است که در روزهایی که هر روز با طلوع خورشید خبر جدیدی از آلودگی مواد غذایی روی خط رسانه ها می رود این بار نوبت یک پیام وایبری بود که گوجه را آلوده اعلام کند.

متن پیام از این قرار بود:

‘ بسیار مهم وفوری…

لطفاازخوردن واستفاده ازهرگونه گوجه در غذاها و یاسالاد ویا به هرنحوی اکیدا خودداری کنید چرا که با بی مسوولیتی بازرسان و دست اندرکاران دولتی تمامی کشاورزان سودجو بااستفاده از سمی به نام سم سرخ که فوق العاده خطرناک وسرطانزا میباشد گوجه های خود را روانه بازار می کنند.

این سم که بانام (Finish) که ساخت چین است وبه صورت قاچاق به واسطه افرادی سود جو و خدانشناس بدست کشاورزان میرسد و پس از پاشیده شدن توسط سم پاش گوجه های سبز را در عرض چند روز قرمز میکند که کشاورزان از این طریق گوجه های خود را زود تر از دیگر کشاورزان مناطق دیگر کشور روانه بازار می کنند. دوستان این سم عوارض جبران ناپذیری بر روی دستگاه گوارش ازجمله معده و روده گذاشته وچه بسا که دلیل زیادی از این سرطانها ومرگ ومیر همین سم وسهل انگاری مسئولان است.

همچنین توجه داشته باشید که در حال حاضر کشاورزان شهرستان بهبهان از این سم استفاده میکنند. لطفا به اشتراک بگذارید شاید به دست مسولان برسد.’

خبری که البته به گوش مسئولان رسید و این بار به نوعی تکذیب هم نشد.

این در حالی بود که پیش از این شایعه آلودگی نارنگی های وارداتی به یک کرم کشنده در رسانه های گروهی پیچید و تکذیب شد.

(منبع:پارسینه)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ