بهترین نوع درمان ارتودنسی

ارتودنسی با براکت‌های سرامیکی

الو دکتر می گوید : دراین روش که بیشترین سابقه را در میان درمان‌های ارتودنسی نامرئی دارد، از براکت‌های سرامیکی (شیشه‌ای) استفاده می‌شود و بقیه مراحل و روش‌های درمانی هیچ تفاوتی با روش‌های معمول ندارد.در درمان ارتودنسی ثابت، سیمی از بین براکت‌ها گذرانده می‌شود که در صورت تمایل بیمار، می‌توان از سیم‌های روکشدار همرنگ دندان استفاده کرد. در صورت استفاده از سیم‌های معمولی فلزی نیز تنها یک خط نازک نقره‌ای روی دندان‌ها دیده می‌شود. البته در این روش چون براکت‌ها بر روی سطح بیرونی دندان‌ها چسبانده می‌شوند از فاصله بسیار نزدیک هم دیده می‌شوند ولی در فعالیت‌های معمول روزمره بیماران از نظر دیده نشدن درمان ارتودنسی خود ابراز رضایت می‌کنند.همچنین این نکته نیز باید مد نظر باشد که چون حرکت دندان‌ها در این روش کندتر است، درمان مقداری طولانی‌تر می‌شود.در مجموع این روش درمانی در میان روش‌های ارتودنسی نامرئی در ایران، جامعیت و کارایی بیشتری داشته و رضایت بالای بیماران را نیز به همراه دارد. در مرحله درمان‌های نگهدارنده که بعد از پایان درمان‌های ثابت ارتودنسی باید برای تمام بیماران استفاده شود، می‌توان از پوسته‌های شفاف نازک نامرئی به‌جای پلاک‌های معمول استفاده کرد که تنها یک پوسته است و امکان ساخت آن در ایران وجود دارد زیرا نیاز به پیش‌بینی کامپیوتری ندارد و هدف آن حرکت دندان نیست بلکه تثبیت آن چیزی است که طی درمان ارتودنسی ثابت به دست آورده‌اید.

در پایان الو دکتر توصیه می کند : در درجه اول برای درمان ارتودنسی، روش‌های معمول ارتودنسی با براکت‌های فلزی را پیشنهاد می‌کند زیرا نتایج درمان قابل پیش‌بینی‌تر بوده و درمان درزمان کمتر و با مشکلات کمتری انجام می‌شود. در صورتی‌که بیمار به هر دلیلی تمایل جدی به استفاده از روش‌های ارتودنسی نامرئی داشته باشد استفاده از براکت‌های سرامیکی را توصیه می‌کند و حتما باید این درمان‌ها توسط متخصص ارتودنسی انجام شود. استفاده از سایر روش‌ها تنها در موارد خاص که مشکل بیمار کم باشد امکان‌پذیر است و حتما بیمار باید از محدودیت‌ها و مشکلات آنها آگاه باشد.

اگر تصمیم به انجام درمان‌های ارتودنسی نامرئی دارید از براکت‌های سرامیکی به عنوان اولین انتخاب به شما پیشنهاد می‌شود. در صورت تمایل به استفاده از ارتودنسی به روش لینگوال یا CAT  حتما از محدودیت ها و مشکلات آن آگاه شوید.

منبع : alodoctor.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ