جلوگیری از سفید شدن مو با درمانهای خانگی

سفید شدن موها یک نگرانی ازلی‌ابدی است و زن‌ و‌ مرد هم نمی‌شناسد. بعضی‌ها ترجیح می‌دهند به مو‌های سفید رنگی بزنند. و عده‌ای به فکر پیش‌گیری‌اند. اما ما فقط به فکر چند راهنمایی کوچک بودیم!

سفید شدن موها یک نگرانی ازلیابدی است و زنومرد هم نمیشناسد. بعضیها ترجیح میدهند به موهای سفید رنگی بزنند. و عدهای به فکر پیشگیریاند. اما ما فقط به فکر چند راهنمایی کوچک بودیم!

الو دکتر:

سفید شدن مو لزوما به معنی پیرشدن و بالا رفتن سن نیست. ممکن است در سنین جوانی و خیلی پایین هم شاهد سفید شدن موهایمان باشیم. در هر سن و سالی که این اتفاق بیافتد مهم نیست؛ آنچه مهم است (بهخصوص برای خانمها) ظاهر موهایشان است. روشهای مختلفی از جمله استفاده از گیاهان دارویی، درمانهای خانگی و داروهای شیمیایی در زمینه جلوگیری از سفید شدن مو بهکار گرفته شده، اما همچنان راهحلی صددرصد ارائه نشده است! در اکثر شرایط تغییر رنگسازی پیگمنت موها غیرممکن است. اما میتوان از سفید شدن موها با روشهایی خاص جلوگیری کرد…

  تا زمانیکه درمانهای طبیعی برای حفظ سلامت موها و جلوگیری از سفید شدن مو مدنظر است، تأکید بر درمانهای خانگی و سالم بودن رژیم غذایی است. میوه، سبزیجات و گیاهان دارویی بسیاری در جلوگیری از سفید شدن مو نقش  دارد که در اینجا به برخی از این موارد اشاره میکنیم:

مویز: مصرف مویز همراه کمی پودر فلفل سیاه، صبح بهصورت ناشتا در رفع موهای سفید کارساز است. مصرف روزانه حدود 7 مویز کافی است.

زیره سیاه: این دانههای کوچک درمان بسیاری از امراض است. استفاده منظم از آنها در حفظ سلامت بدن و بهتعویق انداختن علائم پیری نقش بهسزایی دارد. شما میتوانید روزانه قبل از صبحانه به اندازه نصف قاشق چایخوری از این ماده غذایی را بجوید یا از پودر آن در انواع سالاد و غذاها بهعنوان چاشنی و ادویه استفاده کنید. از روغن زیره سیاه نیز در عطردرمانی و ماساژ برای حفظ سلامت و شادابی موها استفاده میشود.

ملاس: این ماده سرشار از کلسیم، آهن، پتاسیم، ویتامین ب6، منیزیم و مواد قندی طبیعی است. شما میتوانید برای جلوگیری از سفید شدن موهایتان، روزانه این ماده را همراه قهوه و عسل مصرف کنید.

 در برخی از افراد مصرف این ماده تا یک ماه جواب میدهد و فرد نتیجه مورد دلخواه را میگیرد اما در اکثر موارد استفاده از این ماده بعد از 2 تا 3 ماه کارساز خواهد بود. مصرف آن نه تنها مانع از سفید شدن مو میشود بلکه در برخی موارد باعث تغییر در مکانیسم رنگسازی پیگمنتها نیز میشود.

سیر و عسل: عسل را با سیر رنده شده و کمی دارچین مخلوط کنید و صبحها بهصورت ناشتا کمی از آنرا بخورید. این مخلوط مانع از سفید شدن موهایتان میشود.

پودر غلات: پودر غلات نه تنها در حفظ سلامت موها نقش دارد بلکه پوست شما را نیز شفاف و با طراوت نگه میدارد و از پیری زودرس جلوگیری میکند. شما میتوانید پودر غلات را همراه عسل و شیر مصرف کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات

1394-04-28 - 14:11 پاسخ

کارتون درسته