راه های تشخیص لوازم آرایش تقلبی (قسمت دوم)

پانته آ توتونپیان
دکتر مریم ملکی، متخصص پوست و زیبایی و سامان رودباری از واردکنندگان بزرگ لوازم آرایشی برای شناخت محصولات اصل تایید شده شمارا راهنمایی می‌کنند…

 

قسمت اول این مقاله را از اینجا بخوانید

سمی‌ها را روی لب‌تان نزنید

رژ لب یکی از پر مصرف‌ترین لوازم آرایشی بازار است که خانم‌های زیادی بدون توجه به مواد تشکیل‌دهنده و رعایت استانداردهای بهداشتی آن را تهیه می‌کنند. رژ لب‌های تقلبی و غیراستاندارد باوجود ظاهر خوش رنگ و و براقی که دارند بوی خاصی می‌دهند؛ بویی برگرفته از مواد شیمیایی مانند سرب و قطران زغال سنگ (برای رنگ‌دهی رنگ‌های تیره) و نوعی بوی ماندگی می‌دهد که کشیدن آن روی لب‌ها بو و رنگ را چندبرابر کرده و بعد از مدتی باعث سردرد، تهوع و حتی سوزش چشم‌ها می‌شود. نشانه دیگر تقلبی بودن این رژها خشک بودن آنهاست تا جایی که چند دقیقه بعد از مصرف روی لب‌ها ماسیده و ترک ترک می‌شود. از آن جایی که در نوع اصل این محصول روغن‌های گیاهی و مرطوب‌کننده استفاده شده که حداقل تا چند ساعت آن را براق و تازه نشان می‌دهد؛ برای تشخیص سرب‌دار بودن این رژها می‌توانید مقداری از آن را روی دست خود امتحان کنید و انگشتری طلا ی‌تان را روی آن بکشید. در صورتی که رد کشیده شدن انگشتر سیاه شد از وجود این ماده سمی خبردار شوید.

نظر متخصص: به هزار و یک رنگ رژ لب با قیمت‌های پایین و بی‌نام و نشان اعتماد نکنید. این روزها در این محصولات برای ماندگاری و سودآوری در تولید از موادی سمی و سرطان‌زا استفاده می‌کنند که دشمن بدن شماست. این مواد که با هربار خوردن یا آشامیدن وارد دستگاه گوارش شما می‌شود مدت زیادی در بدن شما جا خوش کرده و شانس ابتلای شما به سرطان را به درصد بالایی می‌رساند. توصیه ما این است که انتخاب مطمئن‌تر خود را به دست تجربه فروشندگان معتبر و مصرف‌کنندگان ماهر بسپارید چرا که کوچک‌ترین سهل انگاری شما آسیب‌های جبران ناپذیری به سلامت شما وارد می‌کند.

 

حجم‌دهنده‌های لب تقلبی

این محصول که به تازگی در بازار داغ لوازم آرایشی جای خوبی برای خود پیدا کرده است، از محصولاتی است که مارک‌های غیراصل و بی‌نام و نشان آن به وفور یافت می‌شود. پس برای خرید و مطمئن شدن از اصل بودن آن بعد از استفاده از آن در اولین بار به میزان سوزش و حتی طعم آن دقت ویژه‌ای داشته باشید چرا که ترکیبات مشکل ساز و سمی به خوبی خود را با استفاده اول نشان می‌دهند. سوزش بیش از حد لب‌ها بعد از استفاده از این حجم‌دهنده‌ها و مایع غیرشفاف یا ماسیده شدن آن‌که هنگام خرید به آنها توجه نمی‌کنیم علامت‌های یک محصول تقلبی و آسیب‌رسان است. بنابراین براق‌کننده‌ها را با مارک‌های معتبر باید از فروشگاه‌های تایید شده برند‌های آرایشی تهیه کرد و برای راهنمایی و اطلاعات بیشتر نوع مصرف خود را به فروشنده برای خریدی بهتر اعلام کنید.

نظر متخصص: به‌طور کلی براق‌کننده و حجم‌دهنده‌های معمولی لب در میزان ضرر، دست کمی از دیگر محصولات آرایشی مانند رژلب‌ها ندارند اما بهتر است خانم‌ها به جای استفاده از این نوع محصولات سراغ ویتامینه‌ها و مرطوب‌کننده‌هایی بروند که بدون آسیب بوده و محافظ خوب لب‌ها در برابر ترک خوردن به ویژه در فصل‌های سرد سال هستند.

منبع: مجله ی سیب سبز

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ