چه علائمی باعث بوجود آمدن جوش می شود؟

mousavi
آیا می دانستید که جوش زدن ارتباطی با تغذیه و مصرف شیرینی‌ و شکلات ندارد؟

جوش زدن ‌(آکنه) یا به دلیل افزایش تولید چربی توسط غدد چربی پوست است یا به علت کاهش تخلیه غدد چربی و در نتیجه تجمع چربی و فولیکول‌هاست و از نظر علمی هیچ ارتباطی با تغذیه  افراد ندارد. جوش زدن ارتباطی با تغذیه و مصرف شیرینی‌ و شکلات ندارد.

علائم و نشانه های جوش یا آکنه

جوش یا آکنه، طیف متنوعی از ضایعات پوستی است که به صورت لکه‌های قرمزرنگ یا دانه‌های پُررنگ در پوست و یا دانه‌های زیر پوست شدیدتر و همراه با ضایعات چرکی در تنه و اندام‌ها و صورت مشاهده می‌شود.

در تنه، بازوها و پاها ظاهر می شوند. در برخی بیماران قبل از ظهور جوش ها، علائمی مانند بثورات پوستی، تب، بی قراری و خستگی، زودرنجی، سردرد، سرفه، گلودرد، آبریزش بینی، بی اشتهایی، دل درد و دردهای عضلانی در بدن بوجود می آید.

آکنه در دوران بلوغ شایع است و ، بیشتر پزشکان معتقدند، افزایش طبیعی  تولید هورمون های جنسی، به ویژه تستوسترون،  نوید شروع بلوغ است. تستوسترون باعث تحریک غدد چربی اطراف فولیکول های مو، افزایش تولید  سبوم میشود،  سبوم یک ماده روغنی که پوست را ضخیم می کند. زنان دچار تغییرات هورمونی در دوران قاعدگی، بارداری و یائسگی هستند  که ممکن است شیوع بیماری آکنه شود، چرا که استروژن را سرکوب و  سبوم تولید می کند. نوزادان ممکن است  در طول چند هفته اول زندگی دچار آکنه شوند، و این به دلیل  واکنش به افزایش هورمون در مادر در چند روز قبل از تولد است.

منبع: alodoctor.com

معجزه ای برای از بین بردن جوش از کلام امام رضا علیه السلام

درمان طبیعی جوش های زیر پوستی


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ