اپی‌نفرین و آنتی‌هیستامین دارو هایی برای درمان گزش حشرات

amin
چنانچه کودک شما نسبت به گزش یا نیش حشرات واکنش حساسیتی از خود نشان دهد، پزشک برای مهار آن، اپی‌نفرین، آنتی‌هیستامین یا کورتون تجویز خواهد کرد.

تعریف بیماری

نیش و گزش اکثر حشرات در بیشتر موارد، زیاد به کودکان صدمه‌ای نمی‌زند. عارضه وخیم شایع آن عبارت است از زردزخم که یک بیماری بسیار مسری پوستی است و در جائی‌که پوست پاره شده است (به‌عنوان مثال، ناحیه‌ای که کودک جای گزش حشره را خارانیده است)، به‌وجود می‌آید

 

درمان بیماری

چنانچه کودک شما نسبت به گزش یا نیش حشرات واکنش حساسیتی از خود نشان دهد، پزشک برای مهار آن، اپی‌نفرین، آنتی‌هیستامین یا کورتون تجویز خواهد کرد. پزشک ممکن است برای کاهش حساسیت کودک نسبت به یک حشره یک سری تزریقات متوالی انجام دهد. بدین‌ترتیب که مقادیر اندکی از زهر حشره را به کودک در دفعات متعدد و با فواصل مشخص تزریق می‌کند. پزشک همچنین به شما یاد خواهد داد که چطور یک گزش یا نیش را در خانه درمان کنید. در مورد نیش عقرب یا عنکبوت سیاه، پزشک برای خنثی کردن اثرات سم حشره پادزهری تجویز خواهد کرد. معمولاً داروهای کورتونی برای درمان این گزش‌ها و گزش عنکبوت قهوه‌ای تجویز می‌شوند. بیماری لایم اگر در مراحل اولیه‌اش تشخیص داده شود، ممکن است با استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها درمان شود. اگر در مراحل اولیه درمان نشود، عوارضی در مفاصل، مغز و قلب ایجاد می‌کند.

پیشگیری بیماری گزش حشرات


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ