دکتر مظهری راه درمان کاهش اشتها و افزایش اشتها را به شما می گوید

zahra
دکتر مظهری: اشتها گاهی کاذب است و مثل هر بیماری دیگر ابتدا باید علت یابی کرد. مثلا سرعت در غذا خوردن یا بیش از نیاز خوردن می تواند به کاهش یا افزایش اشتها بینجامد و راه درمان این موارد هم آسان است.

دکتر سید ضیاءالدین مظهری؛ متخصص تغذیه، در مورد اشتها می گوید: «گاهی کاذب است و مثل هر بیماری دیگر ابتدا باید علت یابی کرد. مثلا سرعت در غذا خوردن یا بیش از نیاز خوردن می تواند به کاهش یا افزایش اشتها بینجامد و راه درمان این موارد هم آسان است. می توان سرعت خوردن را کم کرد و در مورد دوم که به افزایش وزن در کوتاه مدت منتهی می شود، می توان قبل از غذا یک لیوان آب خورد یا به مدت 5 دقیقه قدم زد که با این کار اشتها کم می شود و آن ولع کاذب به غذا از بین می رود»

و اما راههای دیگر برای افزایش یا کاهش اشتها از دید دکتر سید ضیاءالدین مظهری؛ متخصص تغذیه، «کم خونی خود بی اشتهایی می آورد. اگر این بیماری درمان شود معلول آن که همان بی اشتهایی است نیز برطرف خواهد شد. عدم استفاده از B کمپلکس، حذف نان و برنج سفید و استفاده از غلات و مغزها نیز اشتها آورند. در مقابل کم خوابی، بی اشتهایی می آورد. کودکانی که شب ها تا دیروقت بیدارند، صبح ها تمایلی به خوردن صبحانه ندارند. مسایل حسی و روانی نیز در اشتها اثر دارد. مثل درد عشق و غم و غصه زندگی و مشکلات مالی که باعث کاهش اشتها می شود.»

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ