هر کدام از علایم سوزش ادرار در زنان نشانه چیست ؟

یکی از علائمی که ما را هدایت می کند که علت سوزش ادرار عفونت ادراری است، وجود خون در ادرار است. در عفونت حاد مثانه 20-15 درصد خانمها مبتلا به درد در زیر ناحیه ناف می شوند.

1)خانم هایی که یائسه شده و تحت هورمون درمانی نمی باشند، مستعد التهاب واژن و عفونت ادراری هستند. اگر سوزش ادرار همراه با ترشح از واژن باشد، نشاندهنده التهاب واژن است.

2)اگر خانمی دچار سوزش ادرار به همراه تب، بدی حال عمومی و درد عضلانی شود، نشاندهنده ابتلا احتمالی به تبخال تناسلی است که باید منتظر شود که در روزهای آینده تاولهای تبخال ظاهر شوند. اگر سوزش ادرار همراه با تب و لرز و درد پهلوها باشد، نشاندهنده عفونت حاد کلیه ها است و بیمار باید در بیمارستان بستری شود.

3)اگر خانمی دچار سوزش ادرار، تکرر ادرار و احساس فوریت در ادرار کردن شود و پس از خاتمه درمان ادرار قطره قطره خارج شود، و نیز هنگام مقاربت درد داشته باشد، نشاندهنده وجود احتمالی دیورتیکول مجرا است و نیازمند بررسی بیشتری خواهد بود.

باید حتما از خانم مبتلا به سوزش ادرار از نظر استفاده از داروها و مواد شوینده موضعی سئوال کرد. استفاده از دوش و اسپری های واژینال می تواند سبب سوزش ادرار شود.

گاها بعضی از خانمها ماهها و سالها است که از سوزش ادرار رنج می برند، این خانمها نیازمند بررس بیشتری هستند، یک از علل سوزش ادرار طولانی مدت وجود بیماری التهاب بافت بینابینی مثانه است. اینگونه خانم ها با درمان مناسب به مقدار زیادی بهبود یافته و خوب می شوند.

یکی از علل مهم عفونت دستگاه تناسلی و دستگاه ادراری در خانمها، روابط زناشوئی نامتعارف می باشد، که گاها سبب عفونتهای خطیر می گردد. اینگونه عفونتها اگر لگن خانم را گرفتار سازد ممکن است سبب نازائی گردد. تشخیص و درمان زودرس دارای اهمیت زیادی است.

یکی از مشکلات شایعی که شلوارهای تنگ برای خانم‌ها ایجاد می‌کند عفونت‌های قارچی است. این شلوار‌ها مانع از تبخیر می‌شوند و وقتی ناحیه تناسلی مرطوب باشد احتمال بروز عفونت‌های قارچی از قبیل «کاندیدیاز» بیشتر می‌شود. علاوه براین، عفونت‌های میکروبی ناحیه مقعد در محیط مرطوب راحت‌تر می‌توانند به قسمت جلو بیایند و تکثیر پیدا کنند.

از طرف دیگر این شلوار‌ها به علت سایشی که با ریشه مو‌ها دارند بخصوص موهایی که قبلا اپیلاسیون شده‌اند و کوتاه هستند، ممکن است باعث ایجاد عفونت در ریشه مو‌ها شوند. این عفونت «فولیکولیت» نام دارد و به صورت جوش چرکی دردناک خود را نشان می‌دهد.

مطالب مرتبط :

چگونه از عفونت ادراری زنان پیشگیری کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ