آیا خوردن شکلات خطر سکته‌های‌‌ مغزی و قلبی را کاهش می‌دهد؟

maryam01
یک خبر خوب برای دوستداران شکلات: تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خوردن روزانه ۱۰۰ گرم شکلات باعث کاهش سکته قلبی و سکته‌ی مغزی می‌شود. در واقع آنتی‌اکسیدان حاوی فلاونوید در شکلات‌‌های تلخ در مراقبت از بدن در برابر بیماری‌ها نقش بسزایی دارد. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد شکلات می‌تواند از بروز چاقی و دیابت جلوگیری کند.طی تحقیقی که روی ۱۵۸۰۰۰ نفر از افرادی از ملیت‌های مختلف در طول ۱۲ سال انجام گرفت مشخص شد حدود ۱۴ درصد از آنها دچار سکته‌ی مغزی و بیماری‌های قلبی شدند. از بین آنان، ۲۰ درصد گفتند که اصلا شکلات مصرف نکرده‌اند در حالی که سایر آنها گفتند که روزانه ۷ گرم و برخی هم بالای ۱۰۰ گرم شکلات می‌خوردند. محققان دریافتند افرادی که روزانه شکلات بیشتری مصرف می‌کنند جوان‌تر، وزن‌شان کم و میزان دور کمر تا باسن‌ و نیز فشار خون قلبی‌شان هم کم است.

یک خبر خوب برای دوستداران شکلات: تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خوردن روزانه ۱۰۰ گرم شکلات باعث کاهش سکته قلبی و سکته‌ی مغزی می‌شود. در واقع آنتی‌اکسیدان حاوی فلاونوید در شکلات‌‌های تلخ در مراقبت از بدن در برابر بیماری‌ها نقش بسزایی دارد. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد شکلات می‌تواند از بروز چاقی و دیابت جلوگیری کند.
ارتباط مصرف زیاد شکلات با سلامت 
طی تحقیقی که روی ۱۵۸۰۰۰ نفر از افرادی از ملیت‌های مختلف در طول ۱۲ سال انجام گرفت مشخص شد حدود ۱۴ درصد از آنها دچار سکته‌ی مغزی و بیماری‌های قلبی شدند. از بین آنان، ۲۰ درصد گفتند که اصلا شکلات مصرف نکرده‌اند در حالی که سایر آنها گفتند که روزانه ۷ گرم و برخی هم بالای ۱۰۰ گرم شکلات می‌خوردند.
محققان دریافتند افرادی که روزانه شکلات بیشتری مصرف می‌کنند جوان‌تر، وزن‌شان کم و میزان دور کمر تا باسن‌ و نیز فشار خون قلبی‌شان هم کم است. از طرفی علائم دیابت کمتر در آنها دیده می‌شود و فعالیت‌های فیزیکی بیشتری هم دارند. ضمنا مصرف بیشتر شکلات با مصرف بیشتر انرژی و نیز رژیم غذایی متشکل از چربی و کربوهیدرات بیشتر و الکل و پروتئین کمتر ارتباط مستقیم دارد. از همه مهم‌تر آنکه در مقایسه با افرادی که شکلات مصرف نمی‌کند، افرادی که شکلات بیشتر می‌خورند حدود ۱۱ درصد خطر بروز بیماری‌های قلبی‌عروقی و ۲۵ درصد بیماری‌هایی که به مرگ می‌انجامد در آنها کمتر است.
(منبع: allhealthsite)

ضرورت مصرف شکلات در سلامتی بدن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ