توصیه محققان: بعد از سزارین آدامس بجوید

maryam01
تحقیقات اخیر نشان می دهد آدامس جویدن برای کاهش دردهای معده‌ای و روده‌ای بعد از سزارین بسیار مفید است. پروفسور هگیت هاچنر و همکارانش طی یک تحقیق سیستماتیک و فراتحلیل‌هایشان نقش آدامس جویدن را در فعالسازی سیستم گوارشی بعد از سزارین نوزاد مورد بررسی قرار دادند. این فراتحلیل شامل پنج آزمایش تصادفی تحت کنترل با ۸۴۶ شرکت‌کننده بود که طی آن افرادی در حال جویدن آدامس و افرادی عادی بدون عمل جویدن مورد بررسی قرار گرفتند. در مقایسه با گروهی که آدامس نمی‌جویدند، محققان توانستند دریابند افرادی که آدامس می‌جوند

تحقیقات اخیر نشان می دهد آدامس جویدن برای کاهش دردهای معده‌ای و روده‌ای بعد از سزارین بسیار مفید است.
پروفسور هگیت هاچنر و همکارانش طی یک تحقیق سیستماتیک و فراتحلیل‌هایشان نقش آدامس جویدن را در فعالسازی سیستم گوارشی بعد از سزارین نوزاد مورد بررسی قرار دادند. این فراتحلیل شامل پنج آزمایش تصادفی تحت کنترل با ۸۴۶ شرکت‌کننده بود که طی آن افرادی در حال جویدن آدامس و افرادی عادی بدون عمل جویدن مورد بررسی قرار گرفتند.
در مقایسه با گروهی که آدامس نمی‌جویدند، محققان توانستند دریابند افرادی که آدامس می‌جوند، این عمل تأثیر مفید و مؤثری بر فعالسازی سیستم هاضمه‌ی آنها و خصوصا در صدای روده، مجرای عبور گاز و دفع مدفوع تأثیرات مثبتی دارد.
آدامس جویدن در بازه‌ی کوتاه زمانی پس از تولد بچه توسط سزارین، عملی کم‌هزینه و مطمئن برای کاهش مشکلات گوارشی بعد از سزارین و حفظ و متعادل‌سازی عملکرد دستگاه گوارش محسوب می‌شود.
(منبع: medicinenet)

آیا آدامس کارایی مغز را کاهش می دهد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ