۶ راه‌ مقابله با آسم و انواع آلرژی‌

maryam01
اگر مشکل آسم دارید بهتر است بدانید که آلرژی در مشکلات تنفسی شما نقش مهم و اصلی را ایفا می‌کند. (حدود ۶۹ تا ۹۰ درصد از افرادی که تنگی‌نفس دارند از تنگی‌نفس آلرژیک رنج می‌برند).

اگر مشکل آسم دارید بهتر است بدانید که آلرژی در مشکلات تنفسی شما نقش مهم و اصلی را ایفا می‌کند. (حدود ۶۹ تا ۹۰ درصد از افرادی که تنگی‌نفس دارند از تنگی‌نفس آلرژیک رنج می‌برند). در این‌جا به برخی از داروهای رایج برای درمان این بیماری اشاره می‌کنیم.
۱- استنشاق کورتیکواستروئید
یکی از رایج‌ترین روش‌های درمانی برای درمان آسم خصوصا آسم آلرژیک است. این داروها از طریق مسدود کردن و ایجاد اختلال در واکنش‌های التهابی در ریه‌ها کار خود را انجام می‌دهند و به آنها داروهای کنترل‌کننده هم می‌گویند.
۲- خنثی‌کننده‌های گیرنده‌ی لوکوترین
این داروها می‌توانند تنگی‌نفس آلرژیک را درمان کنند چرا که در ایجاد عفونت‌هایی که موجب انتشار مواد شیمیایی می‌شود اختلال ایجاد می‌کند. از طرفی می‌توانند برای درمان آسم‌های غیرآلرژیک هم استفاده شوند.
۳- آگونیست‌های بتا با فعالیت کوتاه‌مدت
شما این اسپری‌های تنفسی را می‌شناسید. این اسپری‌ها ظرف چند ثانیه باعث برطرف شدن علائم آسم می‌شود. به افرادی که این مشکل را دارند توصیه می‌شود یکی از این‌ها با خود داشته باشند.
۴- آنتی ‌هیستامین
باعث مسدود شدن هیستامین شیمیایی موجود در سیستم ایمنی بدن شده که در واکنش‌های آلرژیک نقش مهمی ایفا می‌کند. آنتی‌هیستامین می‌تواند باعث کاهش التهاب در بینی و ریه شود.
۵-Xolair 
یکی از معدود داروهای است که برای آسم آلرژیک استفاده می‌شود. این دارو حاوی گلوبولین ایمنی E است (پادزهری که در واکنش به حساسیت تولید می‌شود). از آنجایی که این دارو بسیار گران است،معمولا برای موارد بسیار شدید و حاد تجویز می‌شود.
۶- تزریق واکسن‌های آلرژی
واکسن‌درمانی برای آلرژی که به آن ایمنی‌درمانی هم گفته شده، برای تنگی‌نفس‌های آلرژیک ملایم تا متوسط استفاده می‌شود. در وهله‌ی اول یک تست پوست از شما به عمل می‌آید تا میزان حساسیت‌زایی آن مشخص شود. یک هفته بعد واکسن مربوط به شما زده می‌شود. بعد از چند ماه دوباره این واکسن به شما تزریق شده و به مرور میزان حساسیت بدن شما نسبت به این ماده از بین می‌رود و مقاومت آن تا پنج سال ادامه خواهد داشت.
(منبع: health) 

برای جلوگیری از حملات آسم، این نکات را رعایت کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ