آیا تاثیر ضربه‌‌ مغزی در مردان و زنان با هم فرق می‌کند؟

maryam01
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ترمیم یا درمان ضربه‌ مغزی و همین‌طور مهارت‌های شناختی در مردان و زنان هیچ فرقی با هم ندارد، با این حال علائم ضربه‌ی مغزی در زنان بیشتر از مردان خود را نشان می‌دهد. طی تحقیقی که بر روی ۱۴۸ دانشجوی ورزشکار در ۱۱ رشته‌ی ورزشی مختلف در دانشگاه میشیگان انجام شد، از تمام‌شان تست قدرت بدنی و نیز تست هوش و حافظه به عمل آمد. از بین شرکت‌کنندگان، ۴۵ درصدشان زن بودند، ۵۱ درصد ورزش‌های تن به تن انجام داده و ۲۴ درصد دچار ضربه‌ی مغزی شده بودند. میزان متوسط ضربه‌‌ مغزی از صفر تا چهار، ۰.۳ درصد گزارش شد

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ترمیم یا درمان ضربه‌ مغزی و همین‌طور مهارت‌های شناختی در مردان و زنان هیچ فرقی با هم ندارد، با این حال علائم ضربه‌ی مغزی در زنان بیشتر از مردان خود را نشان می‌دهد.
طی تحقیقی که بر روی ۱۴۸ دانشجوی ورزشکار در ۱۱ رشته‌ی ورزشی مختلف در دانشگاه میشیگان انجام شد، از تمام‌شان تست قدرت بدنی و نیز تست هوش و حافظه به عمل آمد. از بین شرکت‌کنندگان، ۴۵ درصدشان زن بودند، ۵۱ درصد ورزش‌های تن به تن انجام داده و ۲۴ درصد دچار ضربه‌ی مغزی شده بودند. میزان متوسط ضربه‌‌ مغزی از صفر تا چهار، ۰.۳ درصد گزارش شد و مردان و زنان به طور برابر سابقه‌ی ضربه‌ی مغزی داشتند. آمار نشان می‌دهد زنانی که حداقل یک‌بار سابقه‌‌ ضربه‌‌ مغزی داشتند اما در تست شناختی، امتیاز کمتری نگرفتند. با این حال، تمام زنان بدون توجه به سابقه‌‌ ضربه‌ ‌مغزی، علائم بیشتر، شدت بیشتر و عملکرد شناختی ضعیف‌تری در آنها نسبت به مردان گزارش شد. در واقع میزان علائم زنان ۱.۵ درصد بیشتر از مردان و شدت علائمشان هم نسبت به مردان ۳ درصد بیشتر بود. به لحاظ واکنش‌های بالینی، زنان حدود ۱۹ هزارم ثانیه کندتر از مردان بودند. در فعالیت‌های شناختی که سرعت پردازش زنان ارزیابی شد، میزان دقت و حافظه‌ی فعال زنان به طور متوسط ۷ درصد کمتر از مردان بود. با این حال، هنوز تحقیقات بیشتری برای تأیید این نتایج و شناخت این مسئله که چرا زنان پیش از شروع فصل جدیدی از لیگ ورزشی عملکرد کمتری دارند، باید انجام شود.
(منبع: allhealthsite)

دلایل ایجاد مرگ مغزی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ