تجویز اشتباه آسپرین در ۱۰ درصد موارد

maryam01
برای کاهش خطر حمله‌‌ قلبی یا سکته‌ی مغزی برای بیش از ۱۰ درصد بیماران میزان کمی آسپیرین تجویز می‌شود و به نظر می‌رسد که این تجویز نادرست و نامناسب باشد. محققان می‌گویند از آنجایی که آسپیرین یک داروی بدون نسخه و در دسترس است، ممکن است استفاده‌ی نامناسب و نابجای آن بالاتر از آمار اعلام شده باشد و این به خاطر بیمارانی است که در برابر خطر وقوع بیماری‌های قلبی‌ و عروقی به طور خودسرانه این دارو را مصرف می‌کنند. برای آن‌که بدانیم چه چیزی باعث تجویز نادرست آسپیرین و مصرف روزانه‌ی آن برای پیشگیری از حمله‌ی قلبی یا سکته‌‌ی مغزی می‌شود

برای کاهش خطر حمله‌‌ قلبی یا سکته‌ی مغزی برای بیش از ۱۰ درصد بیماران میزان کمی آسپیرین تجویز می‌شود و به نظر می‌رسد که این تجویز نادرست و نامناسب باشد.
محققان می‌گویند از آنجایی که آسپیرین یک داروی بدون نسخه و در دسترس است، ممکن است استفاده‌ی نامناسب و نابجای آن بالاتر از آمار اعلام شده باشد و این به خاطر بیمارانی است که در برابر خطر وقوع بیماری‌های قلبی‌ و عروقی به طور خودسرانه این دارو را مصرف می‌کنند.
برای آن‌که بدانیم چه چیزی باعث تجویز نادرست آسپیرین و مصرف روزانه‌ی آن برای پیشگیری از حمله‌ی قلبی یا سکته‌‌ی مغزی می‌شود، محققان دستورالعمل‌های سازمان‌هایی نظیر انجمن قلب آمریکا و یا خدمات پیشگیری در ایالات متحده را مورد بررسی قرار دادند. با توجه به این دستورالعمل‌ها، آنها دریافتند که مصرف روزانه‌ی آسپیرین در بیمارانی که خطر بیماری قلبی و ‌عروقی آنها در طی ۱۰ سال، زیر ۶ درصد بوده، نامناسب خواهد بود.
آنها سپس از این اطلاعات برای تحلیل داده‌هایی درباره‌ی نمونه‌ی جهانی ۶۹۰۰۰ بیمار استفاده کردند که برای پیشگیری از علائم اولیه‌‌ بیماری‌های قلبی‌ و عروقی آسپیرین مصرف می‌کردند. بیماران این تحقیق در هنگام مصرف آسپیرین در ۱۱۹ آزمایش تمرینی شرکت ‌کردند. محققان بیمارهایی را که سابقه‌ی بیماری قلبی‌عروقی داشتند از این تحقیق جدا کردند، بیماری‌هایی نظیر حمله‌ قلبی و سکته مغزی. نتایج تحقیقات آنها نشان داد که نباید برای ۱۲ درصد از بیماران در نمونه‌ی جهانی ذکرشده برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی‌ و عروقی آسپرین تجویز شود.
این تیم تحقیقاتی همچنین به این نتیجه رسید که مصرف نادرست آسپیرین تجویزی در بین زنان ۱۷ درصد و در بین مردان ۵ درصد گزارش شده است. البته این آمار از سال ۲۰۰۸ که ۱۴ درصد بوده به ۹ درصد در سال ۲۰۱۳ کاهش یافته است. هنوز شواهد محکمی مبنی بر این مسئله در دسترس نیست که نشان دهد آسپیرین باعث کاهش خطر اولین سکته‌ی مغزی در افرادی می‌شود که سابقه‌ی بیماری قلبی‌ و عروقی نداشته‌اند. 
(منبع: mayoclinic)

خاصیت آسپرین در مبارزه با سرطان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ