آیا انجام سونوگرافی مداوم برای زنان باردار ضرر ندارد؟

maryam01
معمولاً زنان باردار عادت دارند که طی هفته‌ چهلم بارداری، سونوگرافی انجام دهند. اما چیزی که اکثر آنها نمی‌دانند این است که برخلاف اطلاعات موجود در بسیاری از سایت‌ها و منابع، سونوگرافی هرگز برای زنان باردار و نوزادان به دنیا نیامده‌شان امن و مثبت نبوده است.سونوگرافی، یک نوع فرآیند لایه‌نگاری در تشخیص است که با از بین بردن امواج صوتی با فرکانس بسیار بالا، بر روی بافت‌ها و استخوان‌ها کار خود را انجام می‌دهد. وقتی امواج بازتابی به دستگاه بازمی‌گردند، تصویر مورد نظر شکل می‌گیرد.مطالعات انجام شده در ارتباط با تاثیر فراصوت بر حیوانات و نیز انسان‌ها نشان می‌دهد که تا چند نسل، دچار اختلالات غیرعادی سلولی، خونریزی مغزی، آسیب‌های ریوی، کاهش فرآیندهای یادگیری شده و در انسان‌ها به اختلالات عصبی و متعاقبا اوتیسم و خوانش‌پریشی می‌انجامد.

معمولاً زنان باردار عادت دارند که طی هفته‌ چهلم بارداری، سونوگرافی انجام دهند. اما چیزی که اکثر آنها نمی‌دانند این است که برخلاف اطلاعات موجود در بسیاری از سایت‌ها و منابع، سونوگرافی هرگز برای زنان باردار و نوزادان به دنیا نیامده‌شان امن و مثبت نبوده است.
سونوگرافی، یک نوع فرآیند لایه‌نگاری در تشخیص است که با از بین بردن امواج صوتی با فرکانس بسیار بالا، بر روی بافت‌ها و استخوان‌ها کار خود را انجام می‌دهد. وقتی امواج بازتابی به دستگاه بازمی‌گردند، تصویر مورد نظر شکل می‌گیرد.
مطالعات انجام شده در ارتباط با تاثیر فراصوت بر حیوانات و نیز انسان‌ها نشان می‌دهد که تا چند نسل، دچار اختلالات غیرعادی سلولی، خونریزی مغزی، آسیب‌های ریوی، کاهش فرآیندهای یادگیری شده و در انسان‌ها به اختلالات عصبی و متعاقبا اوتیسم و خوانش‌پریشی می‌انجامد.
تحقیقات اخیر درباره‌ این پرتوهای فراصوتی نشان می‌دهد که استفاده از آن در زنان باردار منجر به بروز مشکلاتی نظیر زایمان زودهنگام، سقط جنین، کمبود وزن نوزاد، مرگ زودهنگام، خوانش‌پریشی، آسیب به گوش داخلی و تأخیر در حرف زدن می‌شود. محققان استرالیایی دریافته‌اند که بچه‌هایی که در طی دوران بارداری، پنج بار یا بیشتر پرتوهای فراصوتی (سونوگرافی) به آنها می‌خورد حدود ۳۰ درصد خطر کندی رشد درون‌رحمی در آن‌ها بیشتر است. با وجود این آمارها، متاسفانه هنوز بسیاری از زنان باردار فکر می‌کنند که استفاده از پرتوهای فراصوتی برایشان ضرری ندارد.
(منبع: thehealthsite)

قبل از سونوگرافی چه آمادگی لازم است ؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ