دارویی برای مبارزه با دو بیماری کشنده‌‌ ریه

maryam01
بیمارانی که فیبروز ریوی و فشار خون ریوی دارند دیگر نباید نگران چیزی باشند. محققان اخیرا دارویی به نام تریسیریبین کشف کرده‌اند که قادر است از پیشرفت بیماری‌های کشنده‌ی ریوی پیشگیری کند. فیبروز ریوی زمانی رخ می‌دهد که بافت‌های ریه زخم می‌شوند و این به کاهش عملکرد ریه و کم شدن منبع اکسیژن‌رسانی به خون می‌انجامد. فشار خون ریوی در روند فشار خون در سرخرگ‌های ریه دخیل است و این اختلال می‌تواند به ناراحتی‌های قلبی بیانجامد. محققان می‌گویند: تحقیقات ما در ارتباط با درمان با داروی تریسیریبین نشان می‌دهد که این دارو قادر است از پیشرفت بیماری جلوگیری کرده و باعث تغییر و از بین بردن آسیب‌های وارد شده به ریه شود.

بیمارانی که فیبروز ریوی و فشار خون ریوی دارند دیگر نباید نگران چیزی باشند. محققان اخیرا دارویی به نام تریسیریبین کشف کرده‌اند که قادر است از پیشرفت بیماری‌های کشنده‌ی ریوی پیشگیری کند.
فیبروز ریوی زمانی رخ می‌دهد که بافت‌های ریه زخم می‌شوند و این به کاهش عملکرد ریه و کم شدن منبع اکسیژن‌رسانی به خون می‌انجامد. فشار خون ریوی در روند فشار خون در سرخرگ‌های ریه دخیل است و این اختلال می‌تواند به ناراحتی‌های قلبی بیانجامد.
محققان می‌گویند: تحقیقات ما در ارتباط با درمان با داروی تریسیریبین نشان می‌دهد که این دارو قادر است از پیشرفت بیماری جلوگیری کرده و باعث تغییر و از بین بردن آسیب‌های وارد شده به ریه شود. آنها همچنین موش‌هایی که نشانه‌های فشار خون ریوی و فیبروز ریوی آنها مشابه انسان بود در ارتباط با تأثیر تریسریبین مورد آزمایش قرار دادند. این دارو توانست از تولید پروتئینی به نام Akt1 در آنها جلوگیری کند.
زمانی‌که این موش‌ها علائم این بیماری را از خود نشان دادند، دانشمندان داروی تریسیریبین را یک‌بار در روز و به مدت سه هفته به آنها تزریق کردند. زخم‌های بارز و کاهش عروق ریه در هر موش کاهش یافت و بافت‌های ریه در برخی از موش‌ها به حالت عادی خود بازگشت. این نخستین دلیلی بود که نشان می‌داد پروتئین Akt1 عامل اصلی در بروز نخستین علائم فیبروز و فشار خون ریوی است. محققان بعد از این نتایج اعلام کردند که این فرآیند را در سلول‌های انسانی گرفته‌شده از بافت‌های ریوی، که این بیماری در آنها نفوذ کرده بود، آزمایش کرده و به نتایج مشابهی دست یافته‌اند.
(منبع: medicinenet)

رابطه سرطان ریه با سیگار

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
محسن

محسن

1397-03-18 - 08:14 پاسخ

سلام، اگه کسی میدونه داروش کجا گیر میاد به این شماره به من اطلاع بده، مادرم گرفتار این بیماریه خیلی ناراحتشم، 09138407617

saeed

saeed

1395-07-10 - 08:55 پاسخ

فقط اگر کسی میدونه چطور میشه داروش پیدا کرد به منم اطلاع بده چون ما دوتا بیمار مبتلا به این مریضی داریم