بهترین رژیم غذایی برای درمان سل

maryam01
در حالی که فرآیند درمان سل، فرآیندی بسیار طولانی است و تقریبا بیش از یک سال باید آنتی‌بیوتیک مصرف کنید، اما می‌توانید با داشتن یک رژیم غذایی مناسب این روند را سریع‌تر پیش برده و کوتاه‌تر کنید. بدن شما در این وضعیت به مواد مغذی بیشتر نیاز دارد. افرادی که دچار سوء‌تغذیه و یا کمبود وزن هستند، بیشتر در معرض خطر سل بوده و از طرفی میزان آسیب‌پذیری آنها برای ابتلای مجدد به عفوت سل هم بیشتر است. سوء‌تغذیه به کم شدن قدرت ایمنی بدن منتهی شده و بدن شما برای مقابله با باکتری‌های سل، نیازمند آن است تا قدرت بیشتری داشته باشد. استفاده از مواد مغذی مفید هنگام ابتلا به سل برای تأمین ویتامین، مواد معدنی و سایر مواد مغذی لازم جهت مقابله با سل و به دست آوردن مقاومت و استقامت بدن، باید رژیم غذایی‌تان سرشار از مواد مغذی و سالم باشد

در حالی که فرآیند درمان سل، فرآیندی بسیار طولانی است و تقریبا بیش از یک سال باید آنتی‌بیوتیک مصرف کنید، اما می‌توانید با داشتن یک رژیم غذایی مناسب این روند را سریع‌تر پیش برده و کوتاه‌تر کنید. بدن شما در این وضعیت به مواد مغذی بیشتر نیاز دارد.
افرادی که دچار سوء‌تغذیه و یا کمبود وزن هستند، بیشتر در معرض خطر سل بوده و از طرفی میزان آسیب‌پذیری آنها برای ابتلای مجدد به عفوت سل هم بیشتر است. سوء‌تغذیه به کم شدن قدرت ایمنی بدن منتهی شده و بدن شما برای مقابله با باکتری‌های سل، نیازمند آن است تا قدرت بیشتری داشته باشد.
استفاده از مواد مغذی مفید هنگام ابتلا به سل
برای تأمین ویتامین، مواد معدنی و سایر مواد مغذی لازم جهت مقابله با سل و به دست آوردن مقاومت و استقامت بدن، باید رژیم غذایی‌تان سرشار از مواد مغذی و سالم باشد، مانند:
– سبزیجات پربرگ و تیره مثل کلم‌پیچ و اسفناج، و این هم به خاطر آهن بالا و ویتامین B موجود در آن است.
– غلات کامل به مقدار زیاد، مانند پاستای گندمی، انواع نان‌ها و غذاهای نشاسته‌ای
– سبزیجات رنگ روشن و سرشار از آنتی‌اکسیدان مانند هویج، فلفل دلمه‌ای و کدو حلوایی و میوه‌ها مانند گوجه، انواع زغال‌اخته و گیلاس.
– چربی‌های اشباع‌نشده مانند سبزیجات یا روغن زیتون، به‌جای کره
وقتی سل دارید سعی کنید از این موارد پرهیز کنید:
– مصرف هر نوع تنباکو به هر شکلی
– الکل ننوشید. الکل می‌تواند خطر آسیب کبد را به خاطر مصرف سایر داروهایی که برای درمان سل استفاده می‌کنید، تشدید کند.
– مصرف قهوه و سایر نوشیدنی‌های کافئین‌دار را کم کنید.
– از مصرف چربی‌های بالا، و گوشت‌های قرمز با کلسترول بالا خودداری کرده و به جای آن از انواع لوبیا، پنیر سویا و ماهی استفاده کنید.
(منبع: webmd)

سل با داروی آب سیاه درمان شد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ