یک نشانه‌ی تخمک‌گذاری که احتمالاً از آن بی‌خبرید (توضیح دکتر مینو آیرملو)

mojtaba
دکتر مینو آیرملو، دارای بورد متخصص جراحی زنان و زایمان: نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که چهره‌ی خانم‌ها در دوران تخمک‌گذاری قرمزتر از حالت عادی است، اما این تغییر آنقدر محسوس نیست که با چشم انسان قابل تشخیص باشد. این تغییر می‌تواند نشانه‌ای از نقطه‌ی اوج باروری باشد که احتمالاً در مسیر تکامل انسان به این ترتیب متحول شده که به وضوح دیده نشود.

دکتر مینو آیرملو، دارای بورد متخصص جراحی زنان و زایمان :
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که چهره‌ی خانم‌ها در دوران تخمک‌گذاری قرمزتر از حالت عادی است، اما این تغییر آنقدر محسوس نیست که با چشم انسان قابل تشخیص باشد. این تغییر می‌تواند نشانه‌ای از نقطه‌ی اوج باروری باشد که احتمالاً در مسیر تکامل انسان به این ترتیب متحول شده که به وضوح دیده نشود.
محققان تغییرات رنگ صورت ۲۲ خانم را طی یک ماه زیر نظر گرفتند. آنها به کمک یک دوربین مخصوص که نسبت به دوربین‌های معمولی رنگ‌ها را با دقت بیشتری ثبت می‌کرد هر روز از صورت بدون آرایش این خانم‌ها عکس گرفتند. سپس یک برنامه‌ی کامپیوتری یک قسمت مشخص از گونه را در عکس‌ها انتخاب کرد. برای آنکه بتوان تغییر رنگ را ارزیابی کرد تصاویر به مقادیر قرمز، آبی و سبز تبدیل شدند.
در همین حال نوسانات هورمونی خانم‌ها در فواصل زمانی مشخصی اندازه‌گیری و بر اساس آن زمانی که خانم‌ها بیشترین قابلیت باروری را داشتند مشخص گردید. انتظار بر آن است که عمل تخمک‌گذاری در ۲۴ ساعت بعد از تغییرات شدید هورمون لوتئینه کننده (LH) اتفاق بیافتد.
قرمزی صورت‌ خانم‌ها در طول ماه به مقدار زیادی تغییر کرد اما در دوره‌ی تخمک‌گذاری به اوج خود رسید و تا زمان کاهش استروژن همانطور باقی ماند. با این حال حتی بیشترین تفاوت بین رنگ‌ها نیز آنقدری نیست که بتوان آن را با چشم انسان تشخیص داد.
با شروع قاعدگی قرمزی صورت خانم‌ها به اندازه‌ی زیادی کاهش یافت. این مسئله نشان می‌دهد که قرمزی صورت با تغییرات دمای بدن در طول دوره‌ی تخمک‌گذاری مرتبط است.

این مطلب نتیجه مطالعه مطالب سایت‌های ‌ Oxford Fertility Unit ‌و Baby Center و کتاب‌ It Starts with the Egg نوشته ربکا فت است.


دکتر مینو آیرملو، دارای بورد متخصص جراحی زنان و زایمان  از دانشگاه شهید بهشتی و متخصص جراحی زیبایی از اروپا و کانادا هستند. ایشان به‌عنوان بانوی موفق سال92 در عرصه پزشکی و با در‌اختیار داشتن تجربیات کلینیکی ارزنده آماده ارائه خدمات در زمینه جراحی زنان و زیبایی هستند.

تجربیات کلینیکی:

بیوپسی اندومتر به وسیله پایپل بدون بیهوشی و جراحی جهت تشخیص علل خونریزی‌های غیر‌طبیعی رحم، مشاوره و درمان اختلالات جنسی،‌ جراحی‌های زیبایی و ترمیمی زنان، ترکیب جراحی زیبایی و زنان: جراحی هیسترکتومی و آبدومینوپلاستی، سزارین و سفت کردن عضلات شکم، جراحی ترمیمی کف لگن و زیبایی، جراحی ساسپِنشن و اختلالات لگن، هیسترکتومی واژینال، اسفنکتروپلاستی، مشاوره و درمان Vaginism، جراحی بیماری‌های پستان، جراحی زیبایی پستان، تزریق بوتاکس و فیلر اسید هیالورونیک در زیبایی زنان

آدرس و تلفن تماس: 

آدرس مطب‌: تهران، خیابان ولیعصر، نبش زعفرانیه، ساختمان پزشکان زعفرانیه (پلاک 1590)، طبقه‌10، واحد‌49

تلفن: 02122759036 

آدرس بیمارستان‌: تهران، سعادت‌آباد، بین چهار‌راه سرو و میدان شهرداری، خیابان بخشایش، بیمارستان عرفان

تلفن: 02122358431

آدرس وب سایت: iromloo.com



آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ