تزریق بوتاکس، با عارضه همراه است یا نه؟!

zahra
مرکز تخصصی پوست، مو و لیزر شاین: بسیاری از افراد در مورد این درمان برای چین و چروک صورت، چیزهایی شنیده اند. ولی بوتاکس چیست؟ بوتاکس درواقع نام تجاری ماده‌ای است که تزریق آن به درون پوست، باعث از کار افتادن عضلات و جلوگیری از به وجود آمدن یا بدتر شدن چین و چروک می‌شود.

مرکز تخصصی پوست، مو و لیزر شاین:

بسیاری از افراد در مورد این درمان برای چین و چروک صورت، چیزهایی شنیده اند. ولی بوتاکس چیست؟ بوتاکس درواقع نام تجاری ماده‌ای است که تزریق آن به درون پوست، باعث از کار افتادن عضلات و جلوگیری از به وجود آمدن یا بدتر شدن چین و چروک می‌شود. نام بوتاکس یا بوتولینم درواقع از کلمه بوتولوس به معنی سوسیس می‌آید. این امر به این دلیل است که این ماده در واقع با یک سم طبیعی مرتبط است. این ماده به‌عنوان خطرناک‌ترین ماده سمی شناخته شده توصیف می‌شد، ولی نشان داده شده که مقادیر مشخصی از دوزهای خالص آن در دقیقه، می‌تواند عملکردی ایمن و بی‌خطر داشته باشد. امروزه تزریق بوتاکس یکی از رایج‌ترین اعمال زیبایی در دنیاست.

تا به حال شده از خود بپرسید که عملکرد بوتاکس به چه صورت است؟

اثر بوتاکس به‌طوری است که پیام‌های عصبی که به ماهیچه‌های اطراف محل تزریق می‌روند را مسدود می‌کند. بدین ترتیب این ماهیچه‌ها شل شده و فعالیت‌شان نیز کمتر خواهد شد. بدین صورت اثر آنها روی پوست مانند خط‌ها و چین و چروک‌ها نیز کاهش خواهد یافت.

روش تزریق بوتاکس:

با تزریق بوتاکس به درون بافت، ماهیچه‌ها را به وسیله از کار انداختن انتقال عصبی به مدت ۴ تا ۶ماه قفل می‌کند. لذا این عمل باید سالانه چند بار انجام شود تا نتایج درمانی آن حفظ شود. تزریق بوتاکس باید حتما توسط یک متخصص با صلاحیت (ترجیحا متخصص زیبایی) انجام شود، چراکه تزریق مقدار صحیح به نواحی موردنظر بسیار مهم است و در صورت خطا ممکن است باعث ایجاد نتایج نامتقارن شود. مانند افتادگی عضلات، صورت یخ زده و عدم توانایی در بروز حالات چهره و همچنین پیامدهایی که خطرات بالقوه دارند. در صورت انجام صحیح این عمل، مشکلات زیادی وجود ندارد. در صورت توقف درمان بوتاکس، ماهیچه‌ها دوباره فعال شده و فرآیند پیری ادامه خواهد یافت.

موارد استفاده از تزریق بوتاکس

از بوتاکس می‌توان به دلایل زیادی در بدن انسان استفاده کرد. این ماده همچنین در درمان عارضه‌هایی چون تنبلی چشم و دیستونی گردن بسیار مفید است. در حال حاضر از بوتاکس برای درمان عرق کردن بیش از حد دست‌ها و زیر بغل استفاده می‌شود. با این حال، این ماده برای اهداف زیبایی به یک راه‌حل شناخته شده و ایمن تبدیل شده که می‌تواند در رفع چین و چروک‌ها و از‌بین بردن خط‌های صورت بسیار موثر باشد.

در‌حالی که تاکنون کاربردهای زیادی برای بوتاکس پیدا شده و همچنان تحقیق درمورد فواید دیگر آن نیز ادامه دارد. شناخته‌شده‌ترین و رایج‌ترین استفاده آن، ازبین بردن بی‌خطر و موثر چین و چروک‌هاست. با گذشت زمان، استفاده از عضلات صورت برای ایجاد حالات مختلف در چهره، آسیب ناشی از نور خورشید و فرآیند طبیعی پیر شدن، می‌توانند باعث ایجاد چین و چروک و خط در پوست صورت شوند که این چین و چروک‌ها با استراحت عضلات نیز از بین نمی‌روند. بوتاکس باعث شل شدن عضلات و درنتیجه جوان‌تر شدن پوست و کاهش چین و چروک‌های آن می‌شود.

عوارض و خطرات:

به طور کلی، در صورتی که عمل تزریق بوتاکس به درستی صورت گرفته باشد، در آن صورت می‌توان گفت که عملی بی‌خطر و با عوارض جانبی بسیار خفیف است که حتی ممکن است این عوارض اصلا اتفاقی نیفتند. در برخی موارد کبودی یا قرمزی خفیف در ناحیه تزریق به وجود می‌آید که زود از بین می‌رود. در بعضی مواقع ممکن است فرد در بلعیدن، حرف زدن و نفس کشیدن دچار مشکل شود چراکه عضلات مرتبط با این اعمال نیز شل می‌شوند که در این صورت به مراقبت‌های فوری پزشکی نیاز است. اگر‌چه این اتفاق بسیار نادر بوده و در صورت استفاده صحیح و به اندازه بوتاکس، ایجاد نخواهد شد. در موارد نادر ممکن است فرد واکنش آلرژیک از خود نشان دهد که در این صورت باید فورا به پزشک مراجعه کند.

عوارض بوتاکس بسیار نادر بوده و جزء خطراتی است که در هر نوع درمان پزشکی وجود دارد. با این حال بسیاری از افراد در یک استراحت کوتاه بین کار خود، بوتاکس را انجام داده و بلافاصله پس از آن به کار خود باز‌می‌گردند. اثرات اولیه بوتاکس روی عضلات در عرض چند ساعت پدید می‌آیند ولی اثرات اصلی آن حدود یک هفته بعد ظاهر خواهند شد.

مرکز تخصصی پوست، مو و لیزر شاین:

دکتر امیر قهرمانى مدیر مرکز تخصصی لیزر شاین، دانش آموخته دانشگاه تهران با ٧ سال سابقه کار در زمینه زیبایى و گذراندن دوره هاى حرفه اى مراقبت از پوست(skin care) و کاربرد لیزر در زیبایى و اخذ مدارک معتبر بین المللى از دانشگاههاى فرانسه و سوییس است. ایشان با بهره گیرى از علم روز دنیا مفتخر به افتتاح شعبه دوم کلینیک زیبایى شاین در سعادت آباد هستند. شماره نظام پزشکى١٣٢٠٨١ دکتر قهرمانی با بکار گیرى از برترین تکنولوژى هاى روز دنیا عملکردى معجزه آسا در رفع چین و چروک و فرم دهى صورت در کمترین زمان و بهترین نتیجه را دارد. کاشت مو و ابرو با روش هاى fit وfut و ترکیبى. دیگر خدمات: تزریق بوتاکس و ژل‌هاى فرم‌دهنده با بهترین مواد، لیفتینگ صورت با نخ‌هاى جوانسازى، مزوتراپى، و…

جهت ارتباط با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

02122082959

02122082960

09380631020

09123598184

09124468743

آدرس: سعادت‌آباد، بالاتر از میدان کاج، خیابان پنجم، پلاک 6، طبقه 4، واحد 19 

shine.clinic

shineclinic

وب سایت: shine-clinic.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ