مکمل‌های غذایی برای پیشگیری از مننژیت

maryam01
مننژیت را به عنوان عامل بروز التهاب در غشاهای محافظ بدن می‌شناسند که مغز و نخاع را می‌پوشاند. این بیماری خطرناک می‌تواند کشنده بوده و عملکرد فوری جهت پیشگیری از آن قادر است جان فرد را نجات دهد. در این‌جا به برخی راه‌های پیشگیری از آن اشاره می‌کنیم. ۱- انواع ویتامین‌ها: A، C، E، D الف. ویتامین A این ویتامین در شکل‌دهی رتینول نقش بسیار مهمی داشته و بیشتر به خاطر عملکردش در سلامت و سالم نگه داشتن غشای سلولی، مو، پوست، استخوان، دندان‌ها و چشم اهمیت بسیاری دارد. از طرفی به عنوان آنتی‌کسیدان در از بین بردن ملکول‌های رادیکال آزاد در جداره‌ی دهان و ریه‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند. ب. ویتامین C این ویتامین علاوه بر این‌که نقش مهمی را در شکل‌دهی و حفاظت از بافت‌های بدن ایفا می‌کند، در قالب یک آنتی‌اکسیدان و ویتامین حلال آب می‌تواند حامل خون باشد و در بیشتر بخش‌های بدن فعالیت کند.

مننژیت را به عنوان عامل بروز التهاب در غشاهای محافظ بدن می‌شناسند که مغز و نخاع را می‌پوشاند. این بیماری خطرناک می‌تواند کشنده بوده و عملکرد فوری جهت پیشگیری از آن قادر است جان فرد را نجات دهد. در این‌جا به برخی راه‌های پیشگیری از آن اشاره می‌کنیم.
۱- انواع ویتامین‌ها: A، C، E، D
الف. ویتامین A
این ویتامین در شکل‌دهی رتینول نقش بسیار مهمی داشته و بیشتر به خاطر عملکردش در سلامت و سالم نگه داشتن غشای سلولی، مو، پوست، استخوان، دندان‌ها و چشم اهمیت بسیاری دارد. از طرفی به عنوان آنتی‌کسیدان در از بین بردن ملکول‌های رادیکال آزاد در جداره‌ی دهان و ریه‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند.
ب. ویتامین C
این ویتامین علاوه بر این‌که نقش مهمی را در شکل‌دهی و حفاظت از بافت‌های بدن ایفا می‌کند، در قالب یک آنتی‌اکسیدان و ویتامین حلال آب می‌تواند حامل خون باشد و در بیشتر بخش‌های بدن فعالیت کند.
ج. ویتامین E
علاوه بر نقش اصلی‌اش در حفاظت از بدن در برابر ضعف عضلانی، ترمیم آسیب‌های بافتی، کمبود فشار خون و تحریک انسداد رگ‌های خونی در التیام زخم‌ها، یک آنتی‌اکسیدان قدرتمند هم محسوب می‌شود.
۲- مواد معدنی
الف. منگنز
منگنز به خاطر نقش مهمش در حفاظت از سلامت پوست و ساختار استخوان‌ها بسیار شاخص بوده و از طرفی در قالب عامل مشترک در بسیاری از آنزیم‌های موجود در اندام‌هایی که فعالیت‌های پیچیده‌تری دارند، عملکرد مهمی بر عهده دارد.
ب. روی
روی یک ماده‌ی معدنی بسیار مهم است که به طور طبیعی در برخی غذاها یافت می‌شود. قدرت روی در بازداری فرآیندهای اکسایشی بسیار شاخص است. از طرفی باعث افزایش متالوتیونئین می‌شود.
ج. مس
مس در جذب و استفاده از آهن تأثیر فراوانی دارد. مس می‌تواند باعث افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن در مقابله با هجوم عوامل خارجی مانند باکتری‌ها و ویروس‌ها شود و همین کار به کاهش خطر عفونت و التهاب می‌انجامد.
(منبع: medicinenet)

مننژیت‌ در دوران کودکی باعث افت تحصیلی می‌شود

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ