نقش مسکن‌های باربیتوریک در درمان میگرن

maryam01
در یکی از مطالعات اخیرکه بر روی بزرگسالان مبتلا به سردردهای میگرنی انجام گرفت، از مسکن‌های مخدر مانند اکسی‌کونتین و ویکودین و مسکن‌های باربیتوریک در قالب دو گروه استفاده شد. بوتال‌بیتال یکی از مسکن‌های باربیتوریک است که به صورت ترکیبی برای درمان سردردهای شدید استفاده می‌شود.در یک مطالعه دیگر، برای 16 درصد از کودکان و نوجوانان مبتلا به سردردهای میگرنیاز یک مسکن مخدر قوی استفاده شد. به گفته متخصصان، مسکن‌های مخدر و باربیتورات‌ها به عنوان آخرین گزینه موجود برای درمان سردردهای میگرنی در نظر گرفته می‌شوند. چون هر دو مسکن فوق به شدت اعتیاد آور بوده و در برخی از موارد باعث تشدید میگرن در دراز مدت می‌شوند. به گفته دکتر لارنس نیومن، رئیس انجمن سردرد آمریکا و مدیر موسسه روزولت در نیویورک، این نتایج ناراحت‌کننده‌اند. به گفته دکتر نیومن، بیشتر بزرگسالانی که به مراکز درمانی سردرد مراجعه می‌کنند، اغلب به استفاده از مسکن‌های مخدر روی می‌آورند.

در یکی از مطالعات اخیرکه بر روی بزرگسالان مبتلا به سردردهای میگرنی انجام گرفت، از مسکن‌های مخدر مانند اکسی‌کونتین و ویکودین و مسکن‌های باربیتوریک در قالب دو گروه استفاده شد. بوتال‌بیتال یکی از مسکن‌های باربیتوریک است که به صورت ترکیبی برای درمان سردردهای شدید استفاده می‌شود.در یک مطالعه دیگر، برای 16 درصد از کودکان و نوجوانان مبتلا به سردردهای میگرنیاز یک مسکن مخدر قوی استفاده شد.
به گفته متخصصان، مسکن‌های مخدر و باربیتورات‌ها به عنوان آخرین گزینه موجود برای درمان سردردهای میگرنی در نظر گرفته می‌شوند. چون هر دو مسکن فوق به شدت اعتیاد آور بوده و در برخی از موارد باعث تشدید میگرن در دراز مدت می‌شوند. به گفته دکتر لارنس نیومن، رئیس انجمن سردرد آمریکا و مدیر موسسه روزولت در نیویورک، این نتایج ناراحت‌کننده‌اند.
به گفته دکتر نیومن، بیشتر بزرگسالانی که به مراکز درمانی سردرد مراجعه می‌کنند، اغلب به استفاده از مسکن‌های مخدر روی می‌آورند. در بیشتر موارد، این کار به دستور یک پزشک متخصص صورت می‌‌پذیرد. با این حال، پزشکان عمومی نیز همین کار را انجام می‌دهند. دکتر نیومن از این متعجب بود که کودکان نیز به طور معمول به استفاده از مسکن‌های مخدر سوق داده شده‌اند.
به گفته دکتر میا مینن که مطالعه انجام شده بر روی بزرگسالان مبتلا به میگرن را هدایت کرد، نقطه‌نظرات جمعی تمامانجمن‌های پزشکی بر این اصل استوار است که مسکن‌های مخدر و باربیتورات‌ها نباید درخط مقدم درمانسردردهای میگرنی مورد استفاده قرار بگیرند. آنها آخرین گزینه موجود برای درمان هستند. به گفته دکتر مینن، مسکن‌های مخدر و باربیتورات‌ها تنها در صورتی بکار گرفته می‌شوندکه سایر متدهای درمانی با شکست مواجه شوند.
(منبع: mayoclinic)

از این محرک‌های میگرن پرهیز کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ