درمان‌های طبیعی برای تنگی مجرای نخاعی

maryam01
همان‌طور که می‌دانید تنگی مجرای نخاعی با درد شدید کمر و گردن همراه است. در حالی‌که هیچ درمان مشخصی برای این بیماری وجود ندارد٬ اما جنبه‌های مختلف درمانی برای آن شناخته شده است. تنگی مجرای نخاعی چیست؟ تنگی مجرای نخاعی را می‌توان در قالب باریک شدن ستون مهره‌ها دانست که منجر به تنگ شدن مجرای آنها می‌شود. این اختلال معمولا منجر به وارد شدن فشار زیاد به ستون فقرات و ریشه‌های عصب‌ها می‌شود که به درد٬ ضعف٬ کرختی و گرفتگی می‌انجامد. درمان‌های طبیعی برای تنگی مجرای نخاعی درمان تنگی مجرای نخاعی با حذف علائم این بیماری و نیز تقویت استخوان‌ها و ستون فقرات همراه است. تمرینات منظم که باعث حفظ قوا و استحکام کمر٬ بازوها٬ و بالای ساق پا می‌شود می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.

همان‌طور که می‌دانید تنگی مجرای نخاعی با درد شدید کمر و گردن همراه است. در حالی‌که هیچ درمان مشخصی برای این بیماری وجود ندارد٬ اما جنبه‌های مختلف درمانی برای آن شناخته شده است.
تنگی مجرای نخاعی چیست؟
تنگی مجرای نخاعی را می‌توان در قالب باریک شدن ستون مهره‌ها دانست که منجر به تنگ شدن مجرای آنها می‌شود. این اختلال معمولا منجر به وارد شدن فشار زیاد به ستون فقرات و ریشه‌های عصب‌ها می‌شود که به درد٬ ضعف٬ کرختی و گرفتگی می‌انجامد.
درمان‌های طبیعی برای تنگی مجرای نخاعی
درمان تنگی مجرای نخاعی با حذف علائم این بیماری و نیز تقویت استخوان‌ها و ستون فقرات همراه است. تمرینات منظم که باعث حفظ قوا و استحکام کمر٬ بازوها٬ و بالای ساق پا می‌شود می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.
گلوکوزامین
گلوکوزامین یک ترکیب شیمیایی طبیعی است که به حفظ سلامت غضروف‌ها و مفاصل کمک می‌کند. معمولا آن را به عنوان مکمّل برای التهاب مفاصل استفاده می‌کنند. این ترکیب با محکم کردن غضروف‌های موجود در ستون فقرات و پشتیبانی از سلامت مفاصل٬ به درمان تنگی مجرای نخاعی کمک می‌کند.
 MSM
یکی دیگر از گزینه‌های درمانی برای کاهش درد و محکم کردن مفاصل است. این ترکیب حاوی عامل ضدالتهاب طبیعی است که باعث کاهش تورم و درد ناشی از این بیماری می‌شود.
اسیدهای چرب
اسیدهای چرب لازم و ضروری مانند امگا۳ و امگا۶ برای عملکرد مناسب بدن بسیار لازم‌اند. با توجه به بیماری تنگی مجرای نخاعی٬ این ترکیبات باعث کاهش التهاب و از بین رفتن علائم مربوط به التهاب مفاصل و پوکی استخوان می‌شوند. همچنین این مکمل‌ها می‌توانند خاصیت ضربه‌گیری بین مهره‌ها را تقویت کرده و درد ناشی از این بیماری را کاهش دهند.
(منبع: webmd)

درمان‌های مختلف تنگی کانال نخاعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ