کاهش احتمال ابتلا به اسکیزوفرنی با روغن ماهی

maryam01
نتایج یک تحقیق که توسط محققان استرالیالی انجام شد مشخص کرد که روغن ماهی در پیش‌گیری از ابتلا به اسکیزوفرنی در افرادی که به این اختلال مستعد هستند تأثیر بسیار خوبی دارد. بنا به گفته‌های مدیر مرکز تحقیق دکتر «پاتریک مک‌گروی»: اکنون این تحقیق به عنوان یک پیشرفت مهم در درمان زودهنگام اسکیزوفرنی مورد توجه جهانی است. او ادامه می‌دهد: "همانطور که در مورد سرطان سینه، وجود کوچکترین غده‌ها را بررسی می‌کنیم تا از بروز یک بیماری خطرناک جلوگیری کنیم، نگرش ما در مورد اسکیزوفرنی نیز به همان گونه است. اکنون تأثیر بسیار مثبت روغن ماهی در مراحل اولیه بیماری ثابت شده است." این تحقیق یک آزمایش تصادفی کنترل‌شده بود که بر روی 81 فرد مستعد به اختلال اسکیزوفرنی انجام گرفت. این افراد در سنین بین 15 تا 25 سالگی تجربه‌ی کوتاهی از توهم داشتند.

نتایج یک تحقیق که توسط محققان استرالیالی انجام شد مشخص کرد که روغن ماهی در پیش‌گیری از ابتلا به اسکیزوفرنی در افرادی که به این اختلال مستعد هستند تأثیر بسیار خوبی دارد.
بنا به گفته‌های مدیر مرکز تحقیق دکتر «پاتریک مک‌گروی»: اکنون این تحقیق به عنوان یک پیشرفت مهم در درمان زودهنگام اسکیزوفرنی مورد توجه جهانی است. او ادامه می‌دهد: “همانطور که در مورد سرطان سینه، وجود کوچکترین غده‌ها را بررسی می‌کنیم تا از بروز یک بیماری خطرناک جلوگیری کنیم، نگرش ما در مورد اسکیزوفرنی نیز به همان گونه است. اکنون تأثیر بسیار مثبت روغن ماهی در مراحل اولیه بیماری ثابت شده است.”
این تحقیق یک آزمایش تصادفی کنترل‌شده بود که بر روی 81 فرد مستعد به اختلال اسکیزوفرنی انجام گرفت. این افراد در سنین بین 15 تا 25 سالگی تجربه‌ی کوتاهی از توهم داشتند. در این تحقیق برای 3 ماه به نیمی از گروه 5.1 گرم روغن ماهی به شکل کپسول و مابقی دارونما داده شد. حدود 1 سال بعد، 28 درصد آنانی که دارونما دریافت کرده‌ بودند دچار اختلالات روانی شدند. این درحالی است که در حدود 5 درصد افرادی که روغن ماهی مصرف کردند نشانه‌های اختلال روانی دیده شد.
پیش‌گیری زودهنگام نیز یک عامل کلیدی در متوقف کردن بیماری است. به گفته‌ی سرپرست گروه تحقیق «پل امینگر»: احتمال ابتلا در افرادی که دارونما دریافت نمودند 7 برابر بیشتر بود. دلیل دستیابی به این تأثیر بسیار مثبت این است که اگر درمان در مراحل اولیه انجام شود، حتی اگر درمانی جزئی باشد، تأثیر به دست آمده احتمالاً بسیار بیشتر از انجام درمان در مراحل پیشرفته‌تر بیماری خواهد بود.
(منبع: medicinenet)

ارتباط هوش و اسکیزوفرنی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ