عوامل دخیل در ایجاد عفونت چشم

maryam01
عفونت چشم یک بیماری باکتریایی، ویروسی و یا قارچی است که انواع مختلفی دارد. این بیماری به علل گوناگون ایجاد شده و به شیوه‌های گوناگون نیز درمان می‌شود. تمام نواحی چشم مستعد ابتلا به عفونت هستند. عفونت چشم یک و یا هر دو چشم بیمار را تحت تاثیر قرار می‌‌دهد. این عفونت در تمامی افراد با سنین مختلف بروز می‌یابد. سوزش، قرمزی، ترشحات و کاهش بینایی از جمله عوارض عفونت چشم هستند. درمان عفونت به طور معمول به علت آن بستگی دارد. در ادامه، به بررسی علل احتمالی عفونت چشم می‌پردازیم. چه عواملی باعث عفونت چشم می‌شوند؟ عفونت هر بخشی از چشم را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از پلک‌ها گرفته تا قرنیه و حتی شبکیه در معرض خطر عفونت قرار دارند. عفونت چشم آنقدر رواج دارد که بسیاری از ما حداقل یک‌بار آن را تجربه کرده‌ایم. عفونت چشم به علت عوامل باکتریایی، ویروسی و قارچی ایجاد می‌شود.

عفونت چشم یک بیماری باکتریایی، ویروسی و یا قارچی است که انواع مختلفی دارد. این بیماری به علل گوناگون ایجاد شده و به شیوه‌های گوناگون نیز درمان می‌شود. تمام نواحی چشم مستعد ابتلا به عفونت هستند. عفونت چشم یک و یا هر دو چشم بیمار را تحت تاثیر قرار می‌‌دهد. این عفونت در تمامی افراد با سنین مختلف بروز می‌یابد. سوزش، قرمزی، ترشحات و کاهش بینایی از جمله عوارض عفونت چشم هستند. درمان عفونت به طور معمول به علت آن بستگی دارد. در ادامه، به بررسی علل احتمالی عفونت چشم می‌پردازیم.
چه عواملی باعث عفونت چشم می‌شوند؟
عفونت هر بخشی از چشم را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از پلک‌ها گرفته تا قرنیه و حتی شبکیه در معرض خطر عفونت قرار دارند. عفونت چشم آنقدر رواج دارد که بسیاری از ما حداقل یک‌بار آن را تجربه کرده‌ایم. عفونت چشم به علت عوامل باکتریایی، ویروسی و قارچی ایجاد می‌شود. افرادی که از لنزهای تماسی استفاده می‌کنند، به علت عدم رسیدن اکسیژن به قرنیه و یا تجمع عوامل باکتریایی و قارچی بر روی لنز دچار عفونت می‌شوند. چشم صورتی، بلفاریت، و تراخم از عفونت‌های رایج چشم هستند. تراخم که بیشتر در کشورهای فقیر رایج است، به آسانی شیوع می‌یابد و در اغلب موارد به کوری منجر می‌شود.
عفونت چشم معمولا یک بیماری محدود شونده است که با کمترین درمان ممکن بر طرف می‌شود. با این حال، در برخی از موارد تشدید شده و مشکلاتی می‌آفریند که مستلزم درمان است. به طور کلی، عفونت چشم بیماری خطرناکی نیست و تنها چند نوع از عفونت‌ها هستند که به معاینه پزشک نیاز دارند. اگر فکر می‌کنید به عفونت چشم مبتلا شده‌اید، به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.
(منبع: mayoclinic)

برای رفع عفونت چشم چه راهکاری وجود دارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
بهرام ابراهیمی

بهرام ابراهیمی

1396-03-05 - 09:45 پاسخ

عفونت چشم چندروزه درمان میشود؟

admin

admin

1396-03-05 - 09:45

مخاطب گرامی سایت الودکتر سلام

عواملی مانند ویروس ها و باکتری ها باعث عفونت چشم می شوند.

بین 5 روز تا یک هفته درمان طول می کشد.

دکتر رازانی