علل بروز آنافیلاکسی ثانویه چند ساعت پس از واکنش اولیه چیست؟

maryam01
والدین کودکانی که از آلرژی حاد رنج می‌برند، به خوبی می‌دانند که یک واکنش آلرژیک حاد (آنافیلاکسی) تا چه اندازه ترسناک است. تحقیقات جدید به بررسی علل بروز واکنش‌های آلرژیک ثانویه پس از گذشت چند ساعت از واکنش اولیه پرداخته‌اند. یکی از مطالعات منتشر شده در مجله آلرژی، آسم و ایمونولوژی، که از جمله انتشارات علمی کالج آمریکایی آلرژی، آسم و ایمونولوژی (ACAAI) است، پرونده پزشکی 484 کودک مبتلا به آنافیلاکسی را مورد بررسی قرار داده است. محققان در این مطالعه به پیگیری واکنش آلرژیک ثانیه در این کودکان پرداختند. واکنش‌های تاخیری معمولا زمانی رخ می‌دهند که علائم واکنش آلرژیک اولیه از میان رفته و چند ساعت بعد بدون قرار گرفتن در معرض مواد حساسیت‌زا دوباره بر می‌گردند. بر اساس یافته‌ها، 75 درصد از واکنش‌های ثانویه پس از گذشت شش ساعت از واکنش اولیه رخ می‌دهند. هر اندازه که واکنش اولیه شدیدتر باشد، احتمال بروز واکنش ثانویه بیشتر خواهد بود.

والدین کودکانی که از آلرژی حاد رنج می‌برند، به خوبی می‌دانند که یک واکنش آلرژیک حاد (آنافیلاکسی) تا چه اندازه ترسناک است. تحقیقات جدید به بررسی علل بروز واکنش‌های آلرژیک ثانویه پس از گذشت چند ساعت از واکنش اولیه پرداخته‌اند.
یکی از مطالعات منتشر شده در مجله آلرژی، آسم و ایمونولوژی، که از جمله انتشارات علمی کالج آمریکایی آلرژی، آسم و ایمونولوژی (ACAAI) است، پرونده پزشکی 484 کودک مبتلا به آنافیلاکسی را مورد بررسی قرار داده است. محققان در این مطالعه به پیگیری واکنش آلرژیک ثانیه در این کودکان پرداختند. واکنش‌های تاخیری معمولا زمانی رخ می‌دهند که علائم واکنش آلرژیک اولیه از میان رفته و چند ساعت بعد بدون قرار گرفتن در معرض مواد حساسیت‌زا دوباره بر می‌گردند.
بر اساس یافته‌ها، 75 درصد از واکنش‌های ثانویه پس از گذشت شش ساعت از واکنش اولیه رخ می‌دهند. هر اندازه که واکنش اولیه شدیدتر باشد، احتمال بروز واکنش ثانویه بیشتر خواهد بود. کودکان ۶ تا ۹ سال، کودکانی که به دوز اپی نفرین نیاز دارند و کودکانی که تحت درمان فوری اپی نفرین فوری قرار نمی‌گیرند، بیشتر در معرض بروز واکنش‌های ثانویه قرار دارند.
کودکانی که با واکنش ثانویه مواجه می‌شوند، به دوزهای متعدد اپینفرین و چند روش درمانی دیگر نیاز دارند. حداقل نیمی از واکنش‌های ثانویه جدی هستند و به درمان اپی نفرین نیاز دارند.
والدین، پرستاران و مسئولان اورژانس می‌توانند به محض مشاهده علائم یک واکنش آلرژیک از اپی نفرین برای جلوگیری از تشدید آنافیلاکسی استفاده کنند. علائم آنافیلاکسی به طور ناگهانی رخ داده و سریعا توسعه می‌یابند.
(منبع: medicinenet)

آنافیلاکسی چه علائمی دارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ