کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدی علایم زخم بستر با رژیم غذایی سرشار از روغن ماهی

maryam01
محققان دریافته اند که روغن ماهی سرشار از آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب حاوی امگا۳ بوده و می‌تواند باعث کاهش فشار خون، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش التهاب پوستی و مفصلی و نیز افزایش رشد جنین شود. زخم بستر معمولا به دلیل کمبود اکسیژن، رطوبت پوست و کاهش جریان خون رخ می‌دهد. طی تحقیقاتی مشخص شده که مکمّل های رژیمی حاوی روغن ماهی برای بیماران بستری شده باعث افزایش میزان اکسیژن در بافت های بدنشان می‌شود. آن‌ها به دنبال این هستند تا دریابند که آیا این افزایش میزان اکسیژن می‌تواند باعث بهبود علائم زخم بستر شود یا نه. از طرفی آن‌ها دریافتند که مصرف مکمّل های حاوی روغن ماهی، سیستم ایمنی بیماران را افزایش و تورم را کاهش داده است.

محققان دریافته اند که روغن ماهی سرشار از آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب حاوی امگا۳ بوده و می‌تواند باعث کاهش فشار خون، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش التهاب پوستی و مفصلی و نیز افزایش رشد جنین شود.
زخم بستر معمولا به دلیل کمبود اکسیژن، رطوبت پوست و کاهش جریان خون رخ می‌دهد. طی تحقیقاتی مشخص شده که مکمّل های رژیمی حاوی روغن ماهی برای بیماران بستری شده باعث افزایش میزان اکسیژن در بافت های بدنشان می‌شود. آن‌ها به دنبال این هستند تا دریابند که آیا این افزایش میزان اکسیژن می‌تواند باعث بهبود علائم زخم بستر شود یا نه. از طرفی آن‌ها دریافتند که مصرف مکمّل های حاوی روغن ماهی، سیستم ایمنی بیماران را افزایش و تورم را کاهش داده است. از طرفی میزان پروتئین C-واکنش پذیر خون به طور بارزی در بین افرادی که در غذایشان روغن ماهی وجود داشته کاهش می‌یابد. پروتئین C-واکنش پذیر با التهاب و عفونت های باکتریایی و ویروسی، آسیب بافتی، بیماری روماتیسمی و بافت مردگی مرتبط است.
نکاتی درباره روغن ماهی
روغن ماهی معمولا از ماهی های روغنی که به آن‌ها ماهی های چرب می‌گویند به دست می‌آید. ماهی هایی مانند سالمون، شاه ماهی (یا ماهی هرینگ)، ماهی تن و ماکرل. فیله ی ماهی روغنی حاوی بیش از ۳۰ درصد روغن است. ماهی های غیرروغنی که به آن‌ها ماهی های سفید می‌گویند تنها در کبدشان میزان روغن بالایی وجود داشته و از طرفی سرشار از ویتامین A و ویتامین D هستند. اگرچه گفته می‌شود که ماهی روغنی از ماهی سفید برای سلامتی مفید‌تر است، اما تحقیقات علمی هنوز این مسئله را ثابت نکرده است.
 (منبع: mayoclinic)

طب سنتی درباره درمان زخم ها چه پیشنهاداتی دارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ