اولین پیوند موفقیت‌آمیز آلت تناسلی در آفریقای جنوبی

maryam01
یک تیم جراحی در آفریقای جنوبی توانسته است برای اولین بار عمل پیوند آلت تناسلی مردانه را با موفقیت انجام دهد.

یک تیم جراحی در آفریقای جنوبی توانسته است برای اولین بار عمل پیوند آلت تناسلی مردانه را با موفقیت انجام دهد. مرد ۲۱ ساله‌ای که هویتش محفوظ مانده، آلت تناسلی‌اش را در جریان یک ختنه از دست داده بود. پزشکان در شهر کیپ‌تاون گفته‌اند که عمل جراحی موفقیت‌آمیز بوده و اکنون بیمار خوشحال و سالم است.
پیش از این برای انجام عمل جراحی آلت تناسلی تلاش‌هایی صورت گرفته بود که یکی از این جراحی‌ها در چین انجام شد. ابتدا گفته شد این عمل به خوبی انجام شده اما بدن دریافت کننده عضو، آلت تناسلی پیوند زده شده را پس زد.
مردی که اکنون در آفریقای جنوبی این عمل جراحی بر روی او انجام شده از نظر جنسی سالم بود تا این‌که در ۱۸ سالگی ختنه شد. پس از انجام ختنه بدفرجام تنها یک سانتی‌متر از آلت تناسلی اصلی این مرد باقی ماند.
جراحی طولانی
جراحان در بیمارستان تایگربرگ در یک جراحی ۹ ساعته موفق شدند این عمل پیوند را انجام بدهند.
آندره ون درمر که معمولا عمل جراحی پیوند کلیه انجام می‌دهد به بی‌بی‌سی گفته است این جراحی بسیار دشوارتر از پیوند کلیه بود: «قطر رگ‌های خونی در این عمل یک و نیم میلیمتر است در حالی که در کلیه، قطر این رگ‌ها می‌توانند تا یک سانتی‌متر باشند.»

خبرنامه‌های رایگان را روزانه از الودکتر دریافت کنید

هنوز همه حس‌ها به اندام پیوند خورده بازنگشته است و پزشکان می‌گویند ممکن است این روند دو سال طول بکشد. با این همه مردی که آلت تناسلی به بدنش پیوند خورده اکنون می‌تواند ادرار کند، درست به وضعیت نعوظ درآید، لذت جنسی ببرد و عمل انزال هم انجام بدهد.
(منبع: گاردین)

خبر مرتبط:
میانبرهای درمان اختلالات شایع در زندگی جنسی مردان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ