ارتباط بین عفونت ویروسی در زمان تولد و فلج مغزی

maryam01
محققان دریافته اند که بین تماس با عفونتهای ویروسی در مدت زمان کوتاهی قبل و بعد از زایمان و فلج مغزی ارتباط هایی وجود دارد.

محققان دریافته اند که بین تماس با عفونتهای ویروسی در مدت زمان کوتاهی قبل و بعد از زایمان و فلج مغزی ارتباط هایی وجود دارد. این یافته‌ها باعث تثبیت این نظریه شده که می‌گوید بروز عفونت‌ها در این دوران می‌تواند به بروز آسیبهای مغزی و وخیم‌تر شدن فلج مغزی بیانجامد.
این تحقیق بر روی ۴۳۳ کودک با فلج مغزی و ۸۸۳ کودک تحت کنترل در بیمارستانی در استرالیا انجام شد. تمام این بچه‌ها بین سالهای ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۹ از مادران سفیدپوست‌زاده شدند. ظرف چند روز بعد از تولد، برای آزمایش به منظور شناسایی وجود علائم عصبگرا از آن‌ها نمونه ی خون گرفته شد. این علائم این بیماری شامل ویروس هرپس است که می‌تواند از جفت عبور کرده و منجر به بروز عفونت در جنین شود.
قرار گرفتن در معرض عفونت ویروسی در تمام نوزادانی که تازه به دنیا آمدهاند، خصوصا بچه هایی که زود‌تر از موعد مشخص به دنیا می‌آیند بسیار شایع است. وجود ویروسهای هرپس از نوع گروه B در بچه هایی که دچار فلج مغزی هستند نسبت به بچه های تحت کنترل بیشتر گزارش شده است. خطر بروز فلج مغزی تقریبا با قرار گرفتن در معرض ویروسهای هرپس از نوع گروه B دو برابر می‌شود.
بر خلاف برخی محدودیت‌ها، این تحقیق نشان می‌دهد که تماس پیرازایشی با ویروسهای عصبگرا در زایمان زودهنگام و فلج مغزی مرتبط است.
 (منبع: medicinenet)

تشخیص نقش پروتئین‌ها در فلج مغزی کودکان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ