درباره درمان آریتمی قلب جنین

maryam01
در دانشگاه وسکونسین-مدیسون، یکی از بزرگترین موج‌یاب‌های مغناطیسی در جهان ساخته شده که قادر است تصویر دقیقی از اختلالات مربوط به ضربان قلب جنین که ممکن است حاد یا نادر باشد در زنان باردار نشان دهد.

در دانشگاه وسکونسین-مدیسون، یکی از بزرگترین موج‌یاب‌های مغناطیسی در جهان ساخته شده که قادر است تصویر دقیقی از اختلالات مربوط به ضربان قلب جنین که ممکن است حاد یا نادر باشد در زنان باردار نشان دهد. این روش باعث می‌شود که پزشکان و متخصصان بیماری‌های قلبی در کودکان بتوانند اطلاعات بیشتری دربارهی این بیماری به دست آورده و به بهترین شکل آن را درمان کنند.
در واقع تنها در همین مرکز است که می‌توان با استفاده از دستگاه زیست مغناطیسی، مشکلات حاد و نادر مربوط به ضربان نامنظم قلب جنین را بررسی کرد. محققان این دانشگاه می‌گویند: ما ظرف یک سال، حدود ۵۰ تا ۷۰ بیمار را مورد بررسی قرار دادیم، که اکثرشان در هفتهی بیست و پنجم بارداریشان بودند.
در این بیماری، قلب جنین دچار نوسان تپش شده، و ممکن است خیلی کند بزند. ناهنجاری‌های ساختاری هم ممکن است بر عملکرد عروقی قلب تأثیر بگذارد. دکترها باید به طور دقیق بدانند که در این بیماری چه اتفاقی رخ می‌دهد تا بتوانند آن را به درستی درمان کنند. یکی از اعضای تیم پزشکان می‌گوید: ما می‌توانید این مسئله را تشخیص دهیم که جنین، دارای نوعی عدم هماهنگی ضربان قلبی است و باید فورا درمان شود. در شرایط نادر، این درمان شامل استفاده از داروهایی است که مادر باید آن را مصرف کند و یا در قالب تزریق داروهایی که پزشک متخصص تجویز می‌کند؛ داروهایی که مشابه داروهای ایمن‌ساز است.
این دستگاه موجیاب، بر روی شکم زن باردار قرار گرفته، در واقع در جایی که می‌تواند خفیفترین سیگنال‌های مغناطیسی را ردیابی کرده و اطلاعات را به کامپیوتری در اتاق مجاور جهت شناسایی بیماری بفرستد.
(منبع: medicinenet)

کشف روشی برای پیش‌بینی بیماری آریتمی قلب

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ