رفع بوی بد دهان باروش‌های طبیعی

maryam01
غذاهای خاص، خشکی دهان و غیره باعث ایجاد بوی بد در دهان می‌شوند. اما همیشه این امکان وجود ندارد که به دستشویی رفته و مسواک بزنید.

غذاهای خاص، خشکی دهان و غیره باعث ایجاد بوی بد در دهان می‌شوند. اما همیشه این امکان وجود ندارد که به دستشویی رفته و مسواک بزنید. خوشبوکننده‌های زیادی در بازار وجود دارند. اما بهتر است از خوشبوکننده‌های طبیعی برای رفع بوی بد دهانتان استفاده کنید.
۱- دانه رازیانه
برای کاهش سوء هاضمه پس از هر وعده غذاییمی‌توانید رازیانهبجوید. اما آیا می‌دانید که این دانه خواص خوشبوکنندگی دارد؟ رازیانه باعث افزایش تولید بزاق شده و به دفع میکروب‌هایی که باعث بوی بد می‌شوند کمک می‌کند.رازیانه باعث کاهش آروغ و ریفلاکس اسید می‌‌شود. جویدن چند دانه رازیانه در روز به بهبود وضعیت تنفس شما کمک می‌کند.
۲- نعناع
بسیاری از خوشبوکننده‌های موجود در بازار دارای نعناع هستند. برگ نعناع که معمولابرای آراستن بشقاب غذااستفاده می‌شود، نقش بسزایی در بهبود تنفس شما خواهد داشت. جویدن چند برگ نعناع خام و یا نوشیدن یک فنجان چای نعناع به خوشبو شدن بوی دهان کمک می‌کند.
۳- آنیسون یا بادیان رومی
آنیسون یا بادیان رومی در بسیاری از دسرها و غذاهای پخته شده استفاده می‌شود. از این ماده برای طعم دادن به نوشیدنی‌ها نیز استفاده می‌شود. آنتول موجود در این دانه‌ها باعث رفع بوی بد دهان می‌شود. عطر تنداین دانه با خاصیت ضد باکتری خود نقش بسزایی در خوشبو کردن بوی دهان دارد. جویدن دانه و یا خیس دادن آنها در آب جوش و استفاده از آن به عنوان دهان‌شویه بسیار موثر است.
۴- جعفری
آیا فکر می‌کنید جعفری موجود در بشقابغذایتان بی ارزش است؟ بهتر است دوباره فکر کنید. جعفری حاوی کلروفیل است که نقش قابل توجهی در دفع میکروب‌ها دارد.از جعفری در پایان وعده‌های غذایی خود استفاده کنید.
(منبع: webmd)

چگونه از شر بوی بد دهان خلاص شویم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ