افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردان مبتلا به طاسی

maryam01
شواهد نشان می‌دهند که سرطان پروستات و الگوی طاسی مردانه با افزایش سطح آندروژن (هورمون جنسی مردانه) و گیرنده‌های آندروژن همراه‌اند.

شواهد نشان می‌دهند که سرطان پروستات و الگوی طاسی مردانه با افزایش سطح آندروژن (هورمون جنسی مردانه) و گیرنده‌های آندروژن همراه‌اند. در مطالعه محققان دانشگاه پنسیلوانیا، فیلادلفیا در سال 2013، که بر روی مردان آمریکایی آفریقایی تبار مبتلا به طاسی انجام پذیرفت،مشخص شد که مردان طاس در مقایسه با مردانی که از طاسی رنج نمی‌برند، 69٪ بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات قرار دارند.
مطالعه فوق بر روی 318 مرد آمریکایی آفریقایی تبار مبتلا به سرطان پروستات و طاس(39 تا 86 سال) و 219 مرد آمریکایی آفریقایی تباری صورت پذیرفت که سرطان پروستات نداشتند (33 تا 93 سال).یافته‌ها نشان می‌دهند که که احتمال ابتلا به سرطان پروستات در مردانی که از طاسی رنج می‌برند، 2 برابر بیش از سایر مردان است.
به طور کلی، طاسی فرونتال با خطر سرطان پروستات بدخیم و طاسی در قسمت تاج با خطر سرطان پروستات خوش خیم همراه است. محققان بخش اپیدمیولوژی سرطان و ژنتیک در موسسه ملی سرطان در ادامه روند بررسیارتباط طاسی و سرطان پروستات، به جمع‌آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه‌هایی پرداختند که در اختیار 39.070 مرد بین 55 تا 74 سال قرار داده شد.
این مردان با استفاده از یک ابزار تصویری، الگوی ریزش موی خود را در سن 45 سالگی طراحی کردند. در طول دوره کنترل، 1،138 نفر از مردان در گروه تحت مطالعه به سرطان پروستات مبتلا شدند. میانگین سن مردان مبتلا به سرطان 72 سال بودو 51 درصد از موارد به عنوان سرطان بدخیم تشخیص داده شد.
محققان دریافتند مردانی که از طاسی فرونتال و طاسی در بخش تاج رنج می‌برند، در مقایسه با مردانی که طاس نیستند، 40٪ بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات قرار دارند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ