آیا درمان پرخوری عصبی نیازمند بستری شدن در بیمارستان است؟

maryam01
برنامه‌های درمانی کلینیکی روزانه و بستری هر دو در درمان نوع شدید پرخوری عصبی موثر بوده و در 3 ماه پس از درمان نتایج مشابهی دارند.

یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که برنامه‌های درمانی کلینیکی روزانه و بستری هر دو در درمان نوع شدید پرخوری عصبی موثر بوده و در 3 ماه پس از درمان نتایج مشابهی دارند. این تحقیق که در آلمان انجام گرفت بر تفاوت بین درمان بستری و کلینیکی پرخوری عصبی تمرکز داشت.
در صورتی که درمان‌های سرپائی نتوانند برای پرخوری عصبی مفید واقع شوند، از روش‌های شدیدتری استفاده می‌شود. تحقیق انجام گرفته اولین آزمایش تصادفی کنترل‌شده برای مقایسه‌ی درمان بستری و کلینیکی است.
در این تحقیق بیماران به صورت تصادفی درمان بستری و کلینیکی با مدت و شدت یکسان دریافت نمودند. افراد در پایان دوره درمان و 3 ماه پس از آن مورد ارزیابی آسیب‌شناسی روانی گرفتند. از بیماران 22 نفر به صورت کلینیکی و 12 نفر به صورت بستری تحت درمان قرار گرفتند که در پایان هر دو گروه از لحاظ پاتولوژی بهبود چشم‌گیری داشتند.
افرادی که بستری شده بودند پس از مرخص شدند کاهش بیشتری در علائم اختلال پرخوری عصبی داشتند، اما نتایج به طور کلی مشابه بود. از اینرو، محققان این طور نتیجه‌گیری کردند که درمان به شیوه‌ی بستری و کلینیکی روزانه هر دو در مورد نوعی از اختلال شدید پرخوری عصبی که زندگی فرد را با مشکل مواجه می‌سازد موثر هستند.
منبع: (mayoclinic)

رایج‌ترین علائم پرخوری عصبی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ