آیا حجامت درد ناشی از فیبرومیالژیا را تسکین می‌دهد؟!

maryam01
مطالعات اخیر نشان می‌دهند که انجام حجامت در کنار طب سوزنی باعث تسکین درد ناشی از فیبرومیالژیا می‌شود.

مطالعات اخیر نشان می‌دهند که انجام حجامت در کنار طب سوزنی باعث تسکین درد ناشی از فیبرومیالژیا می‌شود. این متد ترکیبی در مقابسه با داروهای سنتی مانند آمی‌تریپتیلین تاثیر بیشتری دارد. حجامت معمولا توسط پزشکان طب چینی انجام می‌شود. چینی‌ها معقتدند که حجامت باعث جنبش و تحرک بیشتر انرژی طبیعی بدن می‌شود.
در حجامت خشک، هوای داخل فنجان شیشه‌ای گرم می‌شود. سپس، فنجان بلافاصله بر روی پوست قرار داده می‌شود. خلاء ایجاد شده در داخل فنجان باعث می‌شود که پوست بدن به سمت بالا کشیده شود. فنجان به مدت چند دقیقه بر روی پوست باقی می‌ماند و پس از آن برداشته می‌شود. پس از برداشتن فنجان، یک لکه قرمز رنگ دایره‌شکل بر روی پوست باقی می‌ماند. در حجامت خیس، قبل از قرار دادن فنجان، پوست را با استفاده از یک سوزن کوچک خراش می‌دهند.
در مطالعات مربوط به حجامت معمولا به مقایسه اثربخشی این متد درمانی با سایر روش‌های درمانی پرداخته می‌شود. در چند مطالعه تحقیقاتی معتبر، گروهی از افراد تحت درمان دارونما قرار گرفتند. این افراد قرص شکر دریافت کرده و به طور ساختگی درمان شدند. از آنجایی که روند این درمان ساختگی به درستی طی نشده بود، اطلاعات دقیقی از میزان تاثیر آن به دست نیامد.
با وجود اینکه برخی از مطالعات انجام شده حاکی از نقش قابل توجه حجامت در تسکین درد ناشی از فیبرومیالژیا هستند، پاسخ قطعی در قبال نقش درمانی این متد سنتی به انجام مطالعات بیشتر و دقیق‌تر بستگی دارد.
(منبع: (mayoclinic

دلایل عمده انجام حجامت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ